از میان تمام ورزش‌ها، دویدن یکی از متداول‌ترین آن‌هاست که برای تناسب اندام و قوی‌شدن بدن توصیه شده است. آشنایی با فواید این رشته شاید به تنهایی گویای این باشد که چرا دوومیدانی را مادر ورزش‌ها نامیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 16 November 2015
دویدن ورزشی ساده است که نیاز به امکانات زیادی ندارد، اما تا آن جا که به این ورزش به چشم یک تفریح نگاه کنی چرا که حرفه ای های این ورزش از هزینه های سرسام آور آن می گویند، هزینه هایی که شاید کوچک ترین و البته مهم ترین آن تهیه کتانی مناسب ورزشی است که قیمت آن حتی از جوایز مدال های طلای ورزشکاران این رشته نیز بیشتر است. این در حالی است که گویا این ورزش غریب تر از همیشه در قزوین پیگیری می شود.

بر اساس آمار ها در حال حاضر بیش از 325 نفر از سوی هیئت دو و میدانی استان قزوین بیمه ورزشی شده اند و این به آن معناست که قزوین بیش از 325 دونده دارد. دونده هایی که شاید با کمبود های اعتباری این هیئت چشم نگاهشان به مسئولین ورزشی استان است.

روز پنج شنبه وجمعه ورزشگاه سردار آزادگان میزبان این دوندگان قزوینی برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم استان بود، تیمی که حالا نه مربی تمام وقتی دارد و نه اعتبار و بودجه ای و تنها برگ کاغذی با عنوان حکم به برندگان اهدا می شود؛ همین حتی کوچکترین لوحی، یاد بودی و یا حتی مدالی هم در کار نیست به عبارت دیگر هیئت پولی برای این کار ها ندارد

حسن جوادی کارشناس مسئول تربیت بدنی استان و رئیس هیئت دو و میدانی قزوین در این باره به خبرنگار تابناک گفت: هیئت دو و میدانی استان قزوین با وجود همه کمبود ها در حال حاضر رتبه 4 کشوری را ازآن خود کرده است و این برای یک هیئت با این امکانات می تواند شرایط خوبی را نمایش دهد.

سبحان طاهرخانی، رضا دودانگه، شهلا محمودی، خانم جفرآبادی، امیرطاهرخانی، محمد رضا طاهرخانی،فضل الله رستمی، نصر الله رستمی،حمید صمدی، خانم پایار، خانم میر خوند و ...  احتمالا زیاد به گوشتان رسیده است، قهرمانی پرس طول مسابقات ساحلی آسیا، قهرمان پیاده روی ایران، نائب قهرمانی 400 متر با مانع جوانان ایران، نماینده نوجوانان تیم ملی ایران در مسابقات تایلند،اعضای تیم ملی ایران در مسابقات سریلانکا، قهرمانی پرتاب وزنه و پرش طول بانوان  و هزاران عنوان دیگر عناوینی است که از دل همین هیئت بی پول امروز در آمده است.

هیئتی که به گفته حسن جوادی هنوز موفق نشده است جوایز و پاداش های قهرمانان سال 93 را پرداخت کند. این رئیس هیئت می گوید: از سال 93تا امروز مشکلات مالی فراوانی گریبانگیر هیئت دو و میانی قزوین است تا جایی که ما برای پرداخت پاداش به قهرمانان خود که تعداد زیادی هم هستند دچار مشکل هستیم و خود نیز بر این باوریم که واقعا نتوانسته ایم برخی از نیاز های اولیه دونده های خود را تامین کنیم.

وی افزود: قبل از سال 93 مدیریت هتل ورزش توسط هیئت دو و میدانی انجام می شد که از درآمد های آن هیئت می توانست روی پای خودش به ایستد اما پس از آن ما مشکلات فراوانی حتی در تامین حداقل ها داریم.

این در حالی است که اعضای تیم استان که همیشه در همه مسابقات قهرمانی های فراوانی را با خود برای استان به همراه آورده اند کمتر از دو ماه آینده برای مسابقات کشوری اعزام خواهند شد در شرایطی که حتی مربی مشخصی نیز ندارند.

اگرچه رئیس هیئت دو و میدانی می گوید: ما در سال 93 با 12 مربی به بچه ها تمرین می دادیم اما بعد از شروع مشکلات مالی تنها 4 مربی برای ما باقی مانده است که 3 نفر از آن ها در بخش آقایان و 1 مربی در بخش خانم ها فعالیت می کند.

اما گویا ماجرای اما و اگر های مربیان این بار به دو و میدانی هم کشیده است چرا که خانم رسولی تنها مربی حال حاضر تیم دوندگان بانوان استان قزوین به این دونده ها تمرین نمی دهد به عبارت دیگر خود را جدای از تیم می داند. این در حالی است که جوادی می گوید: ما با ایشون قرار داد داریم و البته قبول داریم که اندکی کم کار شده اند اما واقا حقوقی که به مربیان پرداخت می شود بسیار ناچیز است که امکان این نیست که از مربی بازخواست شود که چرا حضور داشته یا نه؟
وی بیان کرد: به گوش ما هم رسیده است که ایشان به بچه های تیم تمرین نمی دهند اما تا کنون استعفایی از جانب ایشان به ما داده نشده است و ما همچنان ایشان را مربی تیم می دانیم.

در هر حال تیمی که کمتر از 2 ماه تا مسابقات آن باقی مانده است هنوز نه مربی مشخصی دارد؟ نه پاداش جوایز سال  قبل دوندگان به آن ها پراخت شده  و نه حتی کمترین حمایت از آن ها صورت می گیرد تا با انگیزه بیشتری در مسابقات حضور پیدا کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار