معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بابلسر پایلوت ساماندهی تابلو به‌دستان در مازندران شده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴ 16 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، مهران حسنی ظهر امروز در کمیسیون فرعی امنیت گردشگری در فرمانداری بابلسر که با حضور سیدعلی اسد فرماندار بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه براساس آیین‌نامه ابلاغی مراکز ساحلی و دریایی به عنوان تاسیسات گردشگری معرفی شده است، اظهار کرد: براین اساس، برای تمام این مراکز می‌توان مجوز خانه‌مسافر صادر کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح خانه‌مسافر از چهارم شهریورماه امسال بیان کرد: تمامی اقامت‌گاه‌هایی که به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، براساس آئین‌نامه موظف هستند در راستای اخذ مجوز اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه پیگیری لازم برای مجوزهای ساماندهی خانه‌مسافر از هشت سال پیش آغاز شده بود که در این راستا 18 استان پیگیر آن بوده‌اند، ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها را جزء تاسیسات گردشگری دانست.

وی با اشاره به مزایای این طرح و با بیان اینکه برای اینکه متقاضی بتواند تاسیسات گردشگری احداث کند باید کاربری آن توریستی شود، خاطرنشان کرد: اما در طرح خانه‌مسافر بعد از تائید می‌توان از یک تا کمتر از 12 ماه مجوز فعالیت صادر کرد.

حسنی همچنین مزایای اجرای طرح خانه‌مسافر را بهبود در نظارت اقامت‌گاه‌ها دانست و اظهار کرد: با ورود میراث فرهنگی به بحث ساماندهی خانه‌مسافر، امنیت صاحبان خانه و مسافر حفظ می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت ساماندهی تابلو به‌دستان در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث ساماندهی تابلو به‌دستان، شهرستان بابلسر در غالب شرکت تعاونی اعلام استقلال کرده و در صورت موفق بودن این طرح، در شهرهای دیگر استان بهره‌برداری می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود، 458 نفر از پلاژداران نوار ساحلی بابلسر تصریح کرد: از این تعداد 113 نفر پروانه ارائه خدمات گردشگری از صنعت، معدن و تجارت داشته و بقیه بدون مجوز بهره‌برداری در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه خانه‌مسافر و واحدهای اقامتی باید از لحاظ رعایت مسائل‌ زیست‌محیطی و بهداشتی صلاحیت ارائه خدمات را داشته باشند، گفت: صدور مجوز برای خانه‌مسافر مشمول رعایت فرایندهایی از جمله گواهی استحکام بنا، رعایت مسائل بهداشتی و سلامت است.

حسنی با بیان اینکه صدور پروانه دال بر مالکیت افراد نبوده و تنها برای ساماندهی و ایجاد امنیت گردشگران صادر می‌شود، اضافه کرد: مجوز هتل‌ها و متل‌ها براساس ضوابط فنی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منشور حقوق گردشگران در 15 بند به تمامی اماکنی که خدمات گردشگری ارائه می‌دهند، ابلاغ شده است، افزود: در بحث خانه‌مسافر، اگر کسی حتی یک اتاق دارد، می‌تواند مجوز دریافت کند و صدور پروانه خانه‌مسافر تنها برای نظارت بهتر است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار