مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران:
کد خبر: ۱۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷ 11 March 2015
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران با بیان اینکه سالانه در حدود 25 میلیون سفر جاده ای از مبدا استان به دیگر استان های کشور انجام می شود، گفت: سهم استان تهران از حمل و نقل جاده ای 11 درصد است که رتبه اول کشور در این حوزه را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران افزود: سهم حمل و نقل جاده ای در حوزه حمل و نقل عمومی در حدود 93 درصد است که سالانه در حدود 300 میلیون سفر را شامل می شود.

وی گفت: بر اساس اطلاعات برخط ترددشمارهای آنلاین سطح جاده های کشور، در حدود 65 تا 70 درصد از تردد در سطح جاده های کشور بوسیله خودروهای شخصی انجام می شود و 35 تا 40 درصد سهم حمل و نقل عمومی برون شهری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران سهم شهر تهران از جابجایی های استان را در حدود 65 درصد ذکر کرد و افزود: تهران تنها استانی است که حمل و نقل بین استانی آن، در حدود 90 درصد از حمل و نقل کل استان را شامل می شود.

شهرکی ثانوی با اشاره به افزایش حجم سفرهای بین شهری و نوروزی همزمان با فرارسیدن بهار، گفت: نخستین موضوعی که امسال در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر به مسافران ناوگان حمل و نقل جاده ای صورت گرفت، پیش فروش بلیت نوروزی اتوبوس ها بود که از روز 10 اسفند به صورت غیرحضوری آغاز شد و از روز هفدهم ماه جاری پیش فروش حضوری نیز در کنار پیش فروش اینترنتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بدست آمده، عمده بلیت های پیش فروش شده تاکنون مربوط به روزهای 27، 28 و 29 اسفند است، تصریح کرد: بیشتر این بلیت ها به مقصد شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد خریداری شده اند. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران افزود: هراندازه سفرهای مردم با برنامه تر باشد و پیش خرید بلیت های نوروزی به صورت گسترده تر انجام شود، امکان برنامه ریزی لازم برای عرضه مناسب فراهم تر است.

شهرکی ثانوی با اشاره به استقبال خوب مردم از پیش فروش بلیت های نوروزی، گفت: تا صبح امروز 78500 صندلی اتوبوس پیش خرید شده و پیش بینی می شود که با گذشت زمان حجم خریدها افزایش یابد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران همچنین از هماهنگی با مراکز آموزش نظامی و دانشگاه های استان تهران برای تعطیلی زودتر این مراکز خبر داد و تاکید کرد: این کار به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در پایانه های مسافربری استان تهران همزمان با روزهای پایانی سال صورت گرفت.


* تامین ناوگان مورد نیاز نوروز

شهرکی ثانوی با اشاره به انجام همزمان سفرهای نوروزی و راهیان نور در ایام پایانی سال ، گفت: هماهنگی های لازم با تشکل های صنفی و اتحادیه های شرکت های مسافربری برای افزایش ناوگان مسافری انجام شده و امسال بیش از 10 درصد افزایش ظرفیت خواهند داشت، همچنین انجام سرویس های دربستی به کمترین میزان و در حد ضرورت کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار