کد خبر: ۱۳۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 17 November 2015

رئیس اتاق اصناف استان البرز از نصب تصفیه‌خانه فاضلاب در کارواش‌ها و قالی‌شویی‌های کرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش محیط زیست و اصناف ظهر امروز در کرج برگزار شد.

حمید کریمی در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: برای حفظ محیط زیست باید از یک سو آموزش لازم به جامعه ارائه و از سوی دیگر زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

وی تصریح کرد: اصناف نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ منابع طبیعی دارند و اگر مالکان واحدهای صنفی در این بخش آموزش‌های لازم را دریافت کنند،‌ می‌توانند نقش مهمی در جامعه داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز افزود: یکی از کارهای خوبی که در کرج آغاز شده و اجرای آن در دست پیگیری است، تجهیز کارواش‌ها و قالی‌شویی‌های تصفیه‌خانه است.

کریمی گفت: نصب تصفیه‌خانه در کارواش‌های کرج برای نخستین‌بار در کشور انجام شده و البرز به عنوان پایلوت این طرح به شمار می‌آید و خوشبختانه با موفقیت آمیز بودن طرح فوق، دیگر استان‌های کشور نیز این کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر بتوانیم تمام کارواش‌‌ها و قالی‌شویی‌های البرز را به تصفیه‌خانه مجهز کنیم، با توجه به اینکه این واحدها جزو صنوف با مصرف زیاد آب به شمار می‌آیند، می‌توانیم در کاهش مصرف آب و صرفه‌جویی در این بخش گام بلندی برداریم.

رئیس اتاق اصناف استان البرز بیان داشت: در اجرای طرح فوق شرکت آبفای البرز و محیط زیست مشارکت خوبی دارند و با تعاملی که با اصناف برقرار شده است، می‌توانیم این طرح را در مدت مطلوبی نهایی و تکمیل کنیم.

کریمی گفت: البته برای تکمیل طرح، نیاز به مشارکت بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کارواش‌ها و قالی‌شویی‌ها داریم و امیدواریم این بخش نیز برای اجرای طرح فوق همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: فرمانداری کرج و بانک‌های عامل در این شهرستان موافقت کرده‌اند که برای هر واحد حدود 250 میلیون ریال تسهیلات به کارواش‌ها ارائه دهند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز ادامه داد: با نصب تصفیه‌خانه فاضلاب در بیش از 150 کارواش فعال و مجوزدار کرج، هم در کاهش هزینه‌های این واحدها و هم در کاهش مصرف آب به اهداف خود دست‌یافته‌ایم.

کریمی بیان داشت: در حال حاضر تمام آب مصرف شده در کارواش‌ها به فاضلاب وارد می‌شود، اما با نصب تصفیه‌خانه‌های فوق، از هر هزار لیتر آب، 900 لیتر به چرخه مصرف باز می‌گردد که رقم بسیار بزرگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار