کد خبر: ۱۳۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲ 18 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی از الزامات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در جریان بازدید از غرفه کتابخانه‌های گیلان در نمایشگاه کتاب این استان، نهاد کتابخانه‌های عمومی را به عنوان هویت ملی کشور دانست.

وی با بیان اینکه حمایت از نهاد فرهنگی کتابخانه به‌عهده تمام مسئولان است، افزود: سال گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با درک درست این موضوع با تصویب تبصره الزام شهرداران نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی به حساب کتابخانه‌های عمومی رأی مثبت دادند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق تبصره مذکور درآمدهای ناشی از پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی باید برای همان کتابخانه هزینه شود.

وی پرداخت سهم نیم درصدی درآمد شهرداری‌ها به حساب کتابخانه‌های عمومی را از الزامات دانست و یادآور شد: این تبصره رأی نمایندگان مجلس را دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در دیدار مذکور عدم اقبال به کتابخوانی را تنها گرانی ندانست و گفت: گرانی کاغذ عامل اصلی این رویداد است.

امیر محمدپور، افزود: باید به این واقعیت نیز توجه کرد که مؤلفان ما نتوانسته‌اند تعریف درستی در انتخاب موضوع کتاب داشته باشند تا مخاطبان خود را جذب کنند.

وی فقدان نگاه جدی به کتابخانه در مراکز آموزش و پرورش و آموزش عالی، مدرک‌گرایی، فقدان فرهنگ کتابخوانی، نبود حس مسئولیت‌پذیری و برنامه‌ریزی اصولی را از ابعاد مشکل مذکور دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با انتقاد از کم توجهی مسئولان به ایجاد فضای مناسب در هفته کتابخوانی در شهرهای استان، این عامل را یکی از معضلات در حوزه ترویجی فرهنگ مطالعه عنوان کرد.

به گزارش فارس، یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان از 25 آبان گشایش یافت و تا یکم آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در کیلومتر پنج جاده رشت به تهران دایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار