رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از آغاز عملیات بیماری‌یابی شپش در مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 19 November 2015
به گزارش تابناک مازندران ، حمزه قاسمی در نشست با مسئولان این شهرستان، در مورد وجود بیماری پدی‌کلوز یا شپش در بین دانش‌آموزان که این روزها شایع شده است، گفت: با توجه به قرار داشتن در سال 2015 میلادی با همه امکانات و تکنولوژی‌های روز با بیماری برخورد می‌کنیم که حدود چهار دهه قبل رواج داشت.

وی افزود: این پدیده امروزی به عنوان اپیدمی کشوری مطرح است و در جلسات متعدد با مسئولان آموزش و پرورش راهکارهای مختلف ارائه شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه شپش امروزه بیشتر در مدارس ابتدایی و در بین دختران رواج دارد، افزود: با فعالیت حدود 15 پزشک در آموزش و پرورش این شهرستان تلاش داریم تا در سطح مدارس بیماری‌یابی انجام شود.

این مسئول بیان کرد: عملیات بیماری‌یابی شپش در سطح مدارس دخترانه و پسرانه این شهرستان تا پایان آذرماه امسال انجام می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها در برخورد با شپش بسیار موثر است، گفت: باید با شناسایی دانش‌آموزان آنها را برای درمان مهیا کنیم.

وی با اعلام اینکه شهرستان آمل 58 هزار دانش‌آموز دارد، اظهار کرد: این بیماری انگلی و مخصوص انسان بوده و شپش هم حشره‌ای کوچک، بودن بال، خون‌خوار دارای دو شاخک و سه جفت‌ای کوتاه است که قادر به پریدن و جهیدن نیست و حرکت لغزشی دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌ها در محیط خود دانش‌آموز دارند، بیان کرد: باید مسئولان و خانواده‌ها در برخورد با این بیماری تلاش داشته باشند.

این مسئول با اشاره به تلاش همگانی برای کاهش حوادث ترافیکی در جامعه، ادامه داد: با کاهش حوادث ترافیکی و تصادف هم عواقب ناخوشایند آن کم شده و هم مرگ ناشی از تصادفات کاهش می‌یابد.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن روز معلول، افزود: با کاهش تصادفات می‌توان از بسیاری معلولیت‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان فرا رسیدن روز داوطلبین در عرصه‌های مختلف به ویژه جمعیت هلال‌احمر، گفت: داوطلبان هلال‌احمر امروزه در همه عرصه‌های عام‌المنفعه، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حوادث و بلایای طبیعی، تصادفات جاده‌ای و برنامه‌های مختلف جمعی تلاش دارند.

این مسئول با اشاره به چگونگی وضعیت ایدز در جامعه و ابتلای به آن در سنین جوانی، بیان کرد: برای کاهش این بیماری و پیشگیری از ویروس HIV از مراکز رفتارهای پر خطر در مناطق آسیب‌پذیر بازدید داشتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به در پیش بودن روز مبارزه با بیماری ایدز، اظهار کرد: این پدیده معضل بهداشتی و اجتماعی است که باید همه افراد جامعه آن را جدی بگیرند.

قاسمی در مورد وضعیت نامطلوب کشتارگاه سنتی در این شهرستان، گفت: مهم‌ترین وظیفه‌مان سلامت جامعه و مردم است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی افزود: شهرستان 400 هزار نفری همانند آمل از کشتارگاه مطلوب دام برخوردار نیست و باید این مهم مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه باید در زمینه ایجاد کشتارگاه صنعتی در این شهرستان پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: متاسفانه امر ساخت آن با توجه به گروه خاص و سلایق سیاسی به افراد خاص سپرده شد.

قاسمی گفت: براساس مصوبات لازم عملیات راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی آمل باید تا اردیبهشت سال آینده به اتمام برسد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار