استاندار اردبیل گفت: دشت مغان ظرفیت‌های بسیار عظیمی در تولید محصولات کشاورزی داشته و با بسته بندی مدرن این محصولات می‌تواند به کشور روسیه صادر شود.
کد خبر: ۱۳۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 19 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بزرگترین پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری استان اردبیل در دشت مغان اظهار داشت: تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل با اجرای پروژه سد خدافرین یک اقدام بسیار مثبت برای منطقه بوده و این امر رونق و توسعه صادرات محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین رهاورد سفر رئیس جمهور به استان اردبیل آغاز اجرای عملیات آبی کردن 83 هزار هکتار از اراضی منطقه بود، گفت: این امر تحول عظیمی در بخش اقتصاد و کشاورزی منطقه به وجود می‌آورد.

استاندار اردبیل بیان کرد: پروژه بزرگ آبی کردن 83 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل در مدت چهار سال به بهره‌بردای می‌رسد، بیان کرد: برای راه‌اندازی این پروژه عظیم یک میلیارد دلار با دستور مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

خدابخش افزود: در حال حاضر برای اجرای عملیات آبرسانی 450 میلیارد تومان به شرکت آب منطقه ای استان اردبیل اختصاص یافته و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز عملیات اجرایی پروژه‌های خود را با تخصیص اعتبارات شروع کرده است.

وی تصریح کرد: شهرستان های بیله‌سوار و پارس‌آباد از مناطق حاصلخیز برای تولید محصولات کشاورزی هستند و نیاز است برای توسعه بخش کشاورزی این منطقه، کشت گلخانه ای افزایش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وحيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
سلام اينها درآستانه انتخابات باهماهنگي نماينده صورت ميگرد الان بعداز چندروز هنوز عملياتي صورت نگرفته همه اش صوري بود واي بحال عشاير كه زمينشان را بدست استاندار تخريب كردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار