امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز اعطای وام خودرو را اقدام پوپولیستی و منکر اقتصادی دانست و گفت: این اقدام که به منظور خروج از رکورد اقتصادی انجام شد اصلا به صلاح جامعه نبوده و مورد انتقاد است که می‌تواند در آینده تورم‌زا نیز باشد.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 20 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، و تبریک این ایام و فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: بسیج یک نهاد مردمی است که در پنجم آذر ماه سال 58 و در اوایل انقلاب به فرمان و تدبیر الهی حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه فرهنگ بسیجی فرهنگ غیرت، معنویت و شجاعت است تصریح کرد: تشکیل بسیج یقینا از الطاف خداوند متعال بود، زیرا بسیج و بسیجی از تفکرات ناب اسلامی است و ریشه در بعثت پیامبر (ص) و ادامه آن در جریان غدیر و عاشورا است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بسیج ارگان مردمی بوده که مشابه آن در دنیا وجود ندارد و اخیر با هدایت ایران بسیج مردمی در عراق تشکیل یافته است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت هفته بسیج فرصتی برای احیای ارزش‌های انسانی و الهی است، خاطرنشان کرد: برکات بسیج فراوان است و توانسته در زمینه‌های فرهنگی، نظامی، سازندگی نقش ایفا کند.

آیت‌الله شبستری اظهار امیدواری کرد که بسیجیان به تذکرات مقام معظم رهبری عمل کنند تا بسیجی واقعی کلمه باشند، در حقیقت بسیج مدافع اصیل و سرسخت انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی منکرات اقتصادی را از جمله مسائل روز دانست و گفت: فروش خودرو با تسهیلات و وام 25 میلیونی به منظور خروج و مقابله با رکود اقتصادی اصلا به صلاح جامه نبود تنها توانست برای مدتی پارکینگ‌های خودروسازان را خالی کند.

وی افزود: این وام اگر به ازدواج و اشتغال جوانان داده می‌شد مناسبت‌تر بود چون اشتغال‌زایی می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج کند.

خطیب جمعه تبریز گفت: مشکل ترافیک، آلودگی‌هوا، سوانح رانندگی و تصادفات و معلولیت‌های حاصل آن از جمله عوارض منفی کثرت خودرو در جامعه است.

وی افزود: ارائه تسهیلات به خودرو از نظر اقتصادی مفید نبوده و جای انتقادات دارد و این شیوه حمایتی از صنعت خودرو، پوپولیستی و تورم‌زا بوده و از منکرات اقتصادی است.

آیت‌الله شبستری دروغ و تهمت را از منکرات اخلاقی بزرگ برشمرد و افزود: در آستانه انتخابات، بازار اکاذیب و تهمت توسط طرفداران برخی کاندیداها علیه کاندیدای دیگر رایج شده و عده‌ای اینگونه آخرت خود را به دنیای دیگران می‌فروشند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه به طرح برخورد شدید با بدحجابی اشاره کرد: مخصوصا دیده می‌شود خانم‌های که پشت فرمان هستند در برخی مواقع کشف حجاب کرده و با وضع عجیب رانندگی می‌‌کنند و شئون اسلامی را رعایت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم متدین و انقلابی ایران مخصوصا مردم آذربایجان غریت‌مند از این طرح حمایت می‌کنند.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با روسای دانشگاه‌ها و بیان تذکرات ایشان، گفت: مقام عظمای ولایت در این دیدار با صراحت از وضع موجود فرهنگی دانشگاه‌ها انتقاد کردند.

وی تصریح کرد: ما از مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش عالی می‌خواهیم تذکرات دلسوزانه رهبر عزیزمان که خواسته‌های امت اسلامی است را دقیقا و مو به مو درباره دانشگاه‌های و مسائل فرهنگی مورد اجرا بگذارند.

آیت‌الله شبستری با تشریح حادثه اخیر تروریستی در هفت نقطه پاریس گفت: معلوم نیست که این حادثه نیز همانند حادثه 11 سپتامبر ساختگی و در پشت پرده آن رژیم صهیونیستی و آمریکا دستی نداشته باشند.

وی ادامه داد: دولت فرانسه از طرفی ادعای مبارزه با تروریسم دارد و از طرف دیگر پذیرای گروه‌های تروریستی همچون منافقین و النصره در کشور خود است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فرانسه تا به امروز به جای مبارزه با کانون اصلی تروریست در منطقه، یعنی داعش، با دولت قانونی سوریه مبارزه می‌کند به طوریکه وهابیت میلیون دلار در فرانسه سرمایه‌گذاری می‌‌کند و 2 هزار داعشی در خود فرانسه تربیت یافته‌اند.

امام جمعه تبریز گفت: ایران اسلامی و انقلابی همیشه حامی و طرفدار عدالت، منطق است و خودش قربانی تروریست بوده و هزینه‌های سنگینی در مبارزه با تروریست‌ها از جمله منافقین داده و می‌دهد و همواره با اقدامات وحشیانه تروریستی امثال داعش که پوشش اسلام و ریشه در جاهلیت مدرن دارد مخالف بوده و هست.

وی تصریح کرد: حرکات تروریستی در هر جای دنیا چه در فرانسه، عراق و سوریه همه جا از نظر ملت ایران شدیدا محکوم است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
خوب شد کسی در خصوص این وام ها اعتراض مردم رو شنید و اعلام رسمی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
امام جمعه محبوب متشکریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار