رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در رابطه با جلوگیری از سرقت طلافروشی‌ها عنوان کرد:
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: ما هیچ راهی جز تجمیع طلافروشی‌ها در یک منطقه برای جلوگیری از سرقت طلافروشی‌ها نداریم که در این کار باید تمامی دستگاه‌های مربوطه کمک کنند.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 21 November 2015
حسین بیدمشکی در نشست با صنف طلافروشان که در حسینیه زرگرهای مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سارقان از گذشته‌های دور در مورد طلافروشی‌ها حساس بوده‌اند و این خود سبب اهمیت صنف طلافروشان می‌شود.

وی بیان کرد: واحدهای طلافروشی همیشه از بیرون و از درون مغازه با تهدید مواجه هستند که ممکن است به صورت سرقت‌های عادی، مسلحانه یا حتی تهدیداتی از درون کارکنان خود طلافروشی هم ظاهر شود.

بیدمشکی افزود: در بعضی از مواقع دیده شده است که طلاها به وسیله چک‌های جعلی و یا کارت‌های سرقتی خریداری می‌شوند و حتی ممکن است با اغفال و تحریک فرد طلافروش اقدام به سرقت طلا کند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: نیروی انتظامی بارها در مورد خرید بدون فاکتور طلا به طلافروشان تذکر داده است و طلافروش باید بداند که شاید این طلایی که می‌خرد به قیمت تمام شدن جان یک طلافروش دیگر به دست آمده باشد.

بیدمشکی اظهار کرد: بحث امنیت فیزیکی مهم‌ترین بحث ما در پیشگیری از سرقت طلافروشی‌ها در سطح شهر است و محرمانه نگه‌داشتن اطلاعات طلافروشی توسط خود افراد هم می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

وی بیان کرد: طلافروشی نباید پاتوق باشد، چراکه سبب درز اطلاعات می‌شود و حتی مغازه کنار طلافروشی هم نباید از کارهای طلافروش دیگر اطلاع داشته باشد و هرچقدر هوشیاری فرد طلافروش بیشتر باشد امکان وقوع جرم کمتر می‌شود.

بیدمشکی افزود: متأسفانه بعضی از طلافروشان ما نشسته‌اند تا یک اتفاق بیفتد و بعد به فکر تجهیز مغازه خود می‌افتند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: طلافروشان باید در ساعت اول کار و ساعت آخر کار خود بسیار مراقب باشند، چراکه بسیاری از سرقت‌ها در این دو زمان اتفاق می‌افتد.

بیدمشکی اظهار کرد: تا زمانی که انسان و غرایز انسانی وجود دارد سرقت هم اتفاق می‌افتد و ما هیچ راهی به جز تجمیع طلافروشی‌ها در یک منطقه برای جلوگیری از سرقت طلافروشی‌ها نداریم که در این کار باید تمامی دستگاه‌های مربوطه کمک کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار