سعید حاجی زاده:
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اظهار تاسف از حاکمیت وضعیت نامناسب در عرصه فعالیت های فرهنگی به ویژه حوزه چاپ و نشر کتاب، از تدابیر مدیریت شهری تبریز برای رونق کتاب و کتابخوانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 21 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، «سعید حاجی زاده» در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی یکی دیگر از کتابفروشی های قدیمی تبریز در مرکز شهر، اظهار کرد: شرایط برای فعالیت کتابفروشان چنان تنگ شده است که عده ای مجبور به تعطیلی فضای کسب و کار خود هستند و لذا باید حداقل، راهکار و امتیازاتی برای ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه تعریف و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه 79 درصد اعتبار 105 میلیارد تومانی حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری به بخش سخت افزارها مربوط است، افزود: باید در این شیوه بودجه ریزی تجدیدنظری صورت گرفته و برای تولید محتوا و حوزه نرم افزاری نیز فکری اساسی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: توجه افراطی به حوزه سخت افزارهای فرهنگی آفتی است که گریبانگیر مدیریت شهری تبریز شده و این در حالیست که آنطور که باید، برنامه ای مدون برای استفاده اصولی از ظرفیت ها و زیرساخت های ایجاد شده در زمان حاضر مشاهده نمی شود.

حاجی زاده افزود: اکنون که در فصل بودجه ریزی و تدوین مقدمات اولیه لایحه بودجه سال 95 شهرداری تبریز قرار گرفته ایم، تغییر نگاه ها از توجه به زیرساخت ها به بخش نرم افزاری ضرورتی انکارناپذیر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به برخی تدابیر این کمیسیون برای رونق فعالیت های مربوط به حوزه چاپ و نشر کتاب در تبریز اشاره کرد و افزود: معاف کردن فعالان این حوزه از پرداخت عوارض شهرداری، اختصاص بخشی از ظرفیت تبلیغات محیطی برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه، خرید کتاب و توزیع رایگان آن در سطح شهر، توسعه ایستگاه های مطالعه و حمایت مالی از ناشران برای کاهش هزینه های کتاب از جمله برنامه هایی است که جملگی برای عملیاتی شدن در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورا قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار