کد خبر: ۱۳۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 21 November 2015

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در حاشیه بازدید از سه طرح صنعتی در رشت و صومعه سرا اظهار داشت: براساس اعلام سازمان مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در فصل تابستان در گیلان۱۱.۲ درصد است که نسبت به تابستان سال گذشته ۲. ۲درصد کاهش یافته است.

وی گفت: براساس این آمار گیلان اکنون استان هفدهم از لحاظ نرخ بیکاری است.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان در فصل بهار نیز رتبهٔ ۱۸ بیکاری در کشور را داشت گفت: این در حالی است که در پاییز سال ۹۲ گیلان نرخ دوم بیکاری در کشور را داشت.

نجفی با بیان اینکه هدف از این بازدید‌ها رفع موانع تولید و کمک به اشتغال‌زایی در جامعه از طریق حمایت از بخش خصوصی است افزود: با توانمندی‌هایی که از گیلان سراغ دارم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به روند کاهش نرخ بیکاری در ۲ سال گذشته بسنده نخواهیم کرد و این روند باید ادامه یابد.

وی حل مشکل بیکاری را از جمله اولویت‌های مهم استان برشمرد و افزود: برخی از کارخانجات صنعتی و تولیدی استان با موانعی در بخش‌های خدمات رسانی و منابع مالی مواجه می‌باشند که باید تلاش کنیم این موانع برطرف شود.

نجفی با یان اینکه با اجرای برجام که روزهای نهایی آن طی می‌شود فضای جدید صنعتی و اقتصادی حاکم خواهد شد گفت: گیلان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای استفاده از این شرایط فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه افزود: سعی ما بر این است تا پیش از شکل گیری این فضا از منابع استانی و ملی در جهت رشد صنعت بهره گیریم.

گفتنی‌ست؛ دکتر نجفی با حضور در شهر صنعتی رشت از کارخانه نورد میلگرد، که در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ مترمربع با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی در حال ساخت است بازدید کرد.

در این کارخانه در مرحلهٔ نخست ۳۰۰ هزار تن میلگرد آجدار از جنس فولاد و در فاز دوم ۸۶۵ هزار تن انواع محصولات فولادی تولید خواهد شد.

با آغاز بکار این کارخانه که فاز نخست آن ۸۵ درصد پیشرفت کار دارد ۹۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

استاندار گیلان همچنین در شهر صنعتی رشت از کارخانه تولید تخته فیبر خام با ظرفیت تولید سالیانه ۱۱۰ هزار تن و اشتغالزایی ۳۴۰ نفر بازدید کرد.

برای ساخت این کارخانه که در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار، ۲۵ درصد پیشرفت کار دارد ۲۰۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

کارخانه تولید ورق تتراپک و انواع نوشیدنی با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومانی و پیشرفت ۹۵ درصد آخرین طرحی بود که استاندار گیلان در صومعه سرا از آن بازدید کرد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع ساخته شده است و ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تن انواع ورق تتراپک و نوشیدنی رادارد.

استاندار گیلان در این بازدید‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش وتسریع در انتقال خدمات زیربنایی دستورات لازم را داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار