کد خبر: ۱۳۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 21 November 2015

فرماندار ساوجبلاغ گفت: با همت دولت تدبیر و امید بسته های حمایت از تولید و اشتغال در کشور آماده شده که لازم است روستائیان این شهرستان از این فرصت طلایی استفاده کنند.

ابوالقاسم پالیز گیر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح حمایتی دولت با هدف ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، حمایت از چرخه تولید و صنعت، کاهش نرخ بیکاری، تثبیت شغل و ایجاد حرفه های مختلف شغلی در روستاها و رونق کسب و کار در فضای روستاها به اجرا در آمده که باید روستائیان با تشکیل تعاونی از این شرایط استثنایی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در قالب این طرح دولت به اعضای شرکت های تعاونی روستا تا سقف 40 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 3 درصد پرداخت می کند.

وی سهم آورده یک شرکت تعاونی با 20 خانوار عضو را 40 درصد و سقف تسهیلات به آن را 750 میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: در صورت افزایش تعداد اعضائ یک شرکت تعاونی به 50 نفر سقف پرداخت وام نیز به 10 میلیارد ریال افزایش یافته و سهم آورده اعضائ تعاونی نیز 35 درصد کاهش می یابد.

فرماندار ساوجبلاغ ادامه داد: در صورت افزایش تعداد اعضای تعاونی به 100 نفر سقف تسهیلات به 20 میلیارد ریال می رسد و سهم آورده اعضاء نیز به مرز 30 درصد می رسد.

پالیزگیر سقف پرداخت تسهیلات به یک شرکت تعاونی دارای 200 خانوار با سهم آورده 20 درصد را 40 میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح حمایتی دولت که نقش موثری در رونق روستاها در بخش اشتغال و تولید و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری خواهد داشت نیاز به استقبال بیشتری از سوی مردم این شهرستان دارد.

وی گفت: ضرورت ندارد اعضای این تعاونی های روستائی در روستا ساکن باشند، بلکه محل اجرای طرح اشتغالزایی آنان باید در روستا باشد.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به آغاز اجرای این طرح حمایتی - اقتصادی دولت از تابستان 94 که نقش موثری در گام برداشتن به سوی اقتصاد مقاومتی که همواره مور تاکید مقام معظم رهبری است تا کنون با استقبال بیشتری از سوی مردم در استانهای یزد و خراسان رضوی همراه بوده است.

پالیز گیر افزود: تا کنون در قالب این طرح ملی اشتغالزایی روستایی 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 3 درصد به اعضای تعاونی روستایی پرداخت شده که تا کنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: کارت ملی اعضای تعاونی های روستایی ضامن تسهیلات پرداختی به این تعاونی هاست.

شهرستان ساوجبلاغ با 141 روستای داردای سکنه که 80 روستای ان دارای جمعیت بالایی است در 35 کیلومتری غرب کرج مرکز البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار