رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با دستور معاون وزیر بهداشت و حمایت مسئولان استانی 20 دستگاه دیالیز در بیمارستان بوعلی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰ 21 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، فرهاد پورفرضی پیش از ظهر امروز در دیدار امام جمعه اردبیل با بیماران کلیوی بیمارستان بوعلی اردبیل اظهار داشت: این 20 دستگاه دیالیز تا دو ماه آینده در بیمارستان بوعلی اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا دغدغه و نگرانی بیماران کلیوی در استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 460 بیمار کلیوی در استان اردبیل تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی هستند، بیان کرد: از نظر خدمات‌رسانی به این بیماران در بیمارستان‌های استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر 10 دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شده و برای هر 4 بیمار دیالیزی یک دستگاه دیالیز وجود دارد که خوشبختانه این امر مطابق با استاندارد بین‌المللی است.

پورفرضی افزود: 10 دستگاه دیالیز نیز در بیمارستان شهرستان‌های استان ایجاد شده است تا بیماران کلیوی در این شهرستان‌ها مشکلی در این زمینه نداشته باشند و مجبور به مراجعه به مراکز استان نشوند.

وی حمایت از بیماران کلیوی توسط خیرین و مردم را یک نکته اساسی و مهم برشمرد و گفت: باید مشارکت خیرین و مردم برای حمایت از بیماران کلیوی افزایش یابد تا این بیماران از نظر هزینه درمان مشکل خاصی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از تجهیز و نوسازی طبقه پایین بیمارستان بوعلی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این بیمارستان به سیستم‌های خدمات‌رسانی نوین با حمایت وزارت بهداشت مجهز می‌شود.

پورفرضی با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی رضایت کاملی از خدمات رسامی پزشکان و پرستاران دارند، گفت: ما با تمام تلاش در صدد خدمات رسانی به بیماران کلیوی و جلب رضایت آن‌ها هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار