نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه خوزستان نیازمند جهاد سازندگی است، گفت: باید به صورت عملی در عرصه خدمت حاضر شویم.
کد خبر: ۱۳۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 22 November 2015

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری صبح امروز در همایش شکوه هجرت که در محل هتل فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بسیج سازندگی به دنبال این است که فرهنگ خدمات‌رسانی را در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه کند و از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها مجموعه اجرایی کشور وجود دارد، استفاده کرده و خدمات رایگان به مردم ارائه کند.

وی اضافه کرد: برای اجرایی کردن تدبیر مقام معظم رهبری نیازمند بودیم که این حرکت را نهادینه کرده و برای جوانان بستر قانونی فراهم سازیم و دیگر اینکه این حضور به شکل یک طرح ملی و کارآمد خود را نشان دهد.‌

نماینده ولی فقیه در خوزستان، هدف اصلی اجرای طرح بسیج سازندگی و رفع محرومیت‌ها را تحقق تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت:‌ اجرای این طرح علاوه بر اشتغالزایی سبب تقویت روحیه اعتماد به نفس جوانان شده و از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه باید به صورت عملی در عرصه خدمت حاضر شویم گفت: اگر عبا مانع فعالیت روحانیون باشد عباها را در بیاورند و مانند پیشوایان ما گام بردارند.

موسوی‌جزایری اضافه کرد: مقام معظم رهبری بعد از تبیین برخی از موضوعات از جهاد سازندگی و محرومیت زدایی تمجید کردند،  منتظر بودیم که از حلقه‌های صالحین هم تمجید کنند، اما صحبت‌های مقام معظم رهبری فقط منعطف به سازندگی و محرومیت زدایی بود و این نشان از عظمت این کار دارد.

وی با بیان اینکه محرومیت زدایی و سازندگی کار خداپسندی است که در مناطق محروم به آن احتیاج داریم، اضافه کرد: وقتی گزارش محرومیت برخی از مناطق خوزستان به مقام معظم رهبری رسید ایشان مرقوم کردند که باید زود محرومیت زدایی شود.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: چندسال بود از ما می‌خواستند که از مقام معظم رهبری بخواهیم تا حلقه‌های تربیتی مساجد که خاص خوزستان است به پیش ایشان مشرف شوند، ایشان موافقت کردند و تقریبا 150 اتوبوس از خوزستان به ملاقات مقام معظم رهبری رفتند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت نقش بسیج در اجرای اقدامات محرومیت‌زدایی گفت: فعالیت‌های بسیج در چندسال اخیر در قالب اردوهای هجرت (با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان) در همه عرصه‌ها اعم از آموزشی، بهداشتی، فنی و حرفه‌ای، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت بهسازی و زیباسازی مدارس وارد شده که خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی از کشور از نتایج آن بوده که به همین منظور، آشنایی با کم و کیف فعالیت‌های این سازمان ضروری به نظر می‌رسد.‌

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار