نشست هم‌اندیشی فرمانده انتظامی هرمزگان با مدیران رسانه‌ها مطرح شد
سردار ملکی با اشاره به عزم جدی پلیس در هرمزگان به منظور استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای ارتقای امنیت عمومی، از رسانه ها خواست تا با ایجاد فضای همدلی در استان به این حرکت کمک کنند.
کد خبر: ۱۳۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳ 23 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،‌ سردار عزیز الله ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان در اولین نشست هم اندیشی با مدیران و اهالی رسانه در این استان بر استفاده از ظرفیت های اجتماعی به منظور تقویت و ارتقای امنیت عمومی تاکید کرد و گفت: تعامل با رسانه ها و اطلاع رسانی درست و مناسب در حوزه فعالیت های نیروی انتظامی به توفیقات ارزشمندی می انجامد که موارد مشابه آن را در گذشته شاهد بوده ایم.

وی گفت: نیروی انتظامی به تنهایی قادر به برقراری امنیت در کشور نیست و توفیق پلیس در خدمت به مردم در گرو همکاری مردم است. بخصوص این که رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی مناسب در این بخش و شناسایی و معرفی چالش ها و بیان دقیق تلاش های پلیس به مردم در این زمینه کمک های فراوانی انجام دهند.

فرمانده انتظامی هرمزگان در بیان 4 اولویت پلیس در سال 94، اظهار کرد: کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات، برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر و کاهش 10 درصدی جرائم در سطح استان‌ها از جمله 4 اولویت جدی پلیس برای حرکت به سوی ایجاد انضباط اجتماعی و اقتصادی است و در این زمینه در هرمزگان فعالیت های خوبی آغاز شده که می توان با همکاری مردم و رسانه ها در این زمینه شاهد موفقیت های هر چه بیشتری نیز بود.

سردار ملکی رسانه ها را زبان مردم دانست و گفت:‌ تجربه های بسیار خوبی از تعامل با رسانه ها در زمینه کاهش تصادفات جاده ای در کشو شاهد بوده ایم که اگر بتوانیم آن را در سایر حوزه های عملکردی پلیس نیز محقق کنیم، زمینه ساز کاهش جرائم و بهبود امنیت عمومی در جامعه خواهد بود و از رسانه ها انتظار داریم تا با نقد منصفانه و انتقال هنرمندانه اخبار و گزارشات به مردم در این راستا به پلیس کمک کنند.

تشریح عملکرد پلیس در 8 ماه ابتدایی سال 94

سردار عزیزالله ملکی با تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال تا پایان آبان و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل گفت: در این مدت 146 باند قاچاق مواد مخدر منهدم، 29 قبضه سلاح کشف و646 دستگاه خودرو قاچاقچیان توقیف شد.
 
وی اظهارکرد: در هشت ماه گذشته 2 هزارو 374 فقره عملیات کشف کالای قاچاق اجرا شد که نتیجه آن کشف 6 میلیون و 184هزارو 957 قلم کالا، دستگیری 2 هزار و 349 متهم و توقیف یک هزار و 692 دستگاه خودرو بود.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان با موفقیت آمیز توصیف کردن برنامه های مبارزه با قاچاق سوخت در استان افزود: در هشت ماه گذشته یک میلیون و 804هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوییل) در استان کشف شد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته نزدیک هفت میلیون لیتر بود.

کاهش سرقت در هرمزگان
 
ملکی ادامه داد: سرقت نیز از 142 فقره به 86 فقره و سرقت منزل نیز از 406 فقره در سال گذشته به 356 مورد کاهش یافت.
 
وی همچنین از افزایش آمار سرقت موتورسیکلت و سرقت داخل خودرو خبر داد و گفت: سرقت موتورسیکلت با چهار درصد افزایش از 762 فقره در سال گذشته به 791 مورد و سرقت داخل خودرو نیز با 52 درصد افزایش از 585 مورد به 892 فقره رسید که علت اصلی آن کم توجهی مردم به موضوع امنیت موتورسیکلت ها است به طوری که صاحبان موتور سیکلت در زمان استفاده از این وسیله به موضوع سرقت توجه ندارند و موتورسیکلت خود را بی توجهی رها می کنند.
 
کاهش تصادفات فوتی
 
ملکی در تشریح وضعیت ترافیکی نیز گفت: تعداد تصادف های جاده ای منجر به فوت با 13درصد کاهش از 354 فقره به 308 فقره در مدت یاد کاهش یافته است و تعداد تصادف های منجر به جرح نیز از سه هزار و 936 فقره به سه هزار و 541 مورد کاهش یافت.

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین تدارکات ویژه پلیس برای ارتقای امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: همه تلاشمان این است که از حجم نیروهای ستادی کمک کنیم و بر شمار نیروهای صف که در خدمت به مردم و در خدمت به امنیت عمومی هستند، بیافزائیم. در طول هفته های اخیر نیز حتما مشاهده کرده اید که شمار گشت های موتوری برای بهبود امنیت را در سطح شهر افزایش داده ایم و بخصوص در ساحل بندرعباس برنامه های ویژه ای را اجرا کرده ایم که بتوانیم میزان امنیت را برای مردم در این مناطق افزایش دهیم.

وی گفت: نیروی انتظامی از نقد سازنده و موثر استقبال کرده و ایجاد بستر چنین رویکردی را وظیفه خود می داند.  نقد عملکرد پلیس، حق طبیعی و شناخته شده برای رسانه هاست و در بهبود کارکرد این نهاد نقش اساسی دارد.
 
ملکی با تبیین رویکرد جدید نیروی انتظامی در استان اظهار داشت: استفاده حداکثری از نیروها در حوزه های میدانی و عملیاتی و کاهش 15درصدی نیروهای ستادی به عنوان اولین برنامه فرماندهی جدید در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: آمار جرائم خشن و سرقت خودرو در استان بسیار بالا بود که با برنامه های انجام شده، کاهش خوبی یافته است ما مصمم هستیم تا در این زمینه به فعالیت هایمان با جدیت ادامه دهیم تا احساس امنیت عمومی در جامعه را بیش از پیش افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار