معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:بر اساس آخرین آمار دریافتی، روزانه 30 هزار زائر برای حضور در آیین های اربعین در کربلای معلی از مرز شلمچه به عراق عزیمت می کنند.
کد خبر: ۱۳۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 23 November 2015
ولی الله حیاتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خرمشهر، گفت:زیرساخت های لازم برای تردد زائران از مرز خرمشهر فراهم شده است و همکاری و هماهنگی مطلوبی نیز بین دستگاه ها وجود دارد.

وی گفت:پیش بینی می شود طی روزهای آتی، تردد زائران از مرز شمچه به عتبات عالیات به 100 هزار زائر در روز نیز افزایش یابد.

وی از همه مسئولان دستگاه های اجرایی، افزایش کیفیت خدمات به زائران کربلا را خواستار شد و گفت:با توجه به مسئولیتی که از سوی دولت به مسئولان دستگاه های اجرایی سپرده شده است، زیرساخت های ارائه خدمت به زائران اربعین به ویژه در بخش بهداشت و آب آشامیدنی سالم باید بیش از گذشته فراهم باشد.

حیاتی با بیان فعالیت 160 موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر تردد زائران در مرز شلمچه، افزود:روزانه بیش از 70 هزار پرس غذای گرم در سه وعده بین زائران توزیع می شود.

معاون استاندار خوزستان تصریح کرد:یک پارکنیگ با ظرفیت 15 هزار خودرو نیز، ابتدای مسیر شلمچه احداث شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تاکید کرد:امید است که با همکاری بین بخشی، از این آزمون بزرگ بیرون آمده و خدمتگزار کوچکی برای زائران باشیم.

مرز بین المللی شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است که سال گذشته 580 هزار زائر برای حضور در آیین های اربعین از این مرز تردد کردند.

پیش بینی می شود این تعداد در اربعین امسال به بیش از یک میلیون زائر افزایش یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار