مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۶۱۲ مدرسه در این استان نیازمند استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی است و به دلیل ضرورت باید در کوتاه‌مدت اجرا شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 23 November 2015

به گزارش خبرنگار مهر،امید قیامی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات این سازمان برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی تصریح کرد: طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی از سال ۹۰ آغاز شده است.

وی با اذعان به اینکه تاکنون ۹۱۲ مدرسه به بخاری‌های تابشی و سیستم حرارت مرکزی تجهیز شده‌اند، بیان داشت: سال گذشته ۱۲۲ میلیارد ریال و امسال ۲۲ میلیارد ریال به این منظور هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان به محدودیت‌های اعتباری اشاره کرد و افزود: درصورتی‌که اعتبار موردنیاز تأمین شود نوسازی مدارس آماده اجرای طرح‌های تجهیزی است.

وی به جمع‌آوری بخاری‌های نفتی چکه‌ای از مدارس اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر هیچ بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس نداریم و اگر موردی باشد سریعاً حاضر به تعویض هستیم.

قیامی تصریح کرد: مدارسی که نیازمند تجهیز و یا بهسازی سیستم گرمایشی است شامل ۳۵۸ مدرسه با تجهیزات گازسوز، ۸۵۰ مدرسه با تجهیزات نفت‌سوز و ۲۹۰ مدرسه با سایر تجهیزات است.

به گفته وی اعتبار موردنیاز برای تجهیز هر کلاس درس ۶۰ میلیون ریال است و کل اعتبار موردنیاز برای تجهیز سیستم‌ها ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

قیامی ازجمله برنامه‌های در دست اقدام نوسازی مدارس را تدوین دستورالعمل ویژه مدارس غیرانتفاعی عنوان و تأکید کرد: ضروری است باهدف کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی این گروه از مدارس دستورالعملی تهیه‌شده و ازجمله استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی موردتوجه قرار گیرد.

وی درعین‌ حال به تجهیز مدارس در ۴۷ قلم کالا اشاره و تأکید کرد: ازجمله در سال جاری سه هزار و ۵۳ عدد صندلی و ۷۳۰ دستگاه رادیاتور به مدارس ارائه‌شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان رقم ریالی تجهیزات اعطاشده به مدارس در شش‌ماهه نخست سال جاری را شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار