معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: قیمت خرید تضمینی 25 نوع محصول کشاورزی در سال زراعی آینده افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۳۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷ 24 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، اصغر پرتوی ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای افزایش درآمدزایی در بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های راهبردی است و دولت باید به بخش کشاورزی مساعدت‌های ویژه ای داشته باشد که در کنار امورات و فعالیت های کشاورزی زمینه توسعه روستاها با راه‌اندازی و تاسیس صنایع تبدیلی فراهم می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا با حمایت و پشتیبانی‌ها از کشاورزان اعتبارات لازم در زمان و مکان مناسب در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند از این امکانات برای توسعه بخش به خوبی استفاده کنند.

پرتوی تصریح کرد: تصویب کلیات 8 طرح کلیدی در بخش‌های مختلف کشاورزی در دولت با اعتبار 30 هزار میلیارد تومان تملک دارائی‌های سرمایه، 171 هزار میلیارد تومان تسهیلات و 62 هزار میلیارد تومان کمک‌های فنی اعتباری برای یارانه سود و کارمزد در اختیار بخش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی در سال 95-94 تعیین و اعلام شد، گفت: قیمت خرید تضمینی 25 قلم محصول زراعی در سال آینده حدود 11 درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است و قیمت خرید تضمینی محصولات کلزا ، برنج پرمحصول دانه سویا ، پنبه و عدس و لوبیاقرمز در مقایسه با سال قبل 15 درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: افزایش 10 درصد قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 94 تا 95 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و جو با 9 درصد افزایش به قیمت 10 هزار و 28 ریال مصوب شد، به طوری که قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی نسبت به قیمت جهانی حدود 20 تا 40 درصد بالاتر از میانگین قیمت جهانی است.

وی اظهار کرد: این به خاطر حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران از تولید داخلی و در راستای اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار انجام می‌شود که تلاش دولت برای تحقق شعار سال دولت و ملت همدلی و همزبانی است.

پرتوی افزود: رشد اقتصادی بخش کشاورزی در 6 ماه نخست امسال در حدود 7.5 بوده است در حالی که رشد صنعت منفی 1.1 بوده بنا براین می‌توان گفت بخش کشاورزی رشد قابل توجه و نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته و دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار