سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از برگزاری جلساتی با مدیران مناطق ۳گانه این شهر و شهرداران در رابطه با مدیریت ساخت و ساز و فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در هر یک از این مناطق خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 25 November 2015

یعقوب زلقی  در دزفول اظهار کرد: در روزهای گذشته با مدیران مناطق ۳گانه شهری دزفول و شهرداران شهرهای اقماری این شهرستان در رابطه با مدیریت ساخت و ساز و فعالیت‌های حوزه میراث فرهنگی در هر یک از این مناطق جلساتی برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات مصوب شد که هر شهردار در حوزه استحفاظی خود اقدام به چاپ بروشور و نصب تابلو با همکاری اداره میراث فرهنگی کند تا بدین ترتیب آثار مهم تاریخی هر منطقه مشخص شوند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اضافه کرد: این اقدام هم به تخصصی‌تر شدن بحث گردشگری در این شهرستان کمک کرده، و هم ساکنان آن منطقه را با آثار و بناهای تاریخی موجود در آن قسمت آشنا می‌کند تا به طور ناخواسته تخریب و یا تعرضی به این بناهای مهم باستانی صورت نگیرد.

زلقی تصریح کرد: با انجام این کار، شهرداری‌های مناطق ۹گانه دزفول نیز با این اطلاعات به طور هر چه بهتر آشنا شده و در زمینه کنترل ساخت و سازها، پیش از اعطای مجوز از میراث فرهنگی استعلام می‌گیرند و این اداره نیز در اسرع وقت بازرسان خود را برای بررسی عازم منطقه کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ استعلام شهرداری را می دهد.

به گفته وی، اینگونه از تکرار اتفاقات تلخی همانند تخریب در تپه‌های تاریخی چغامیش نیز جلوگیری خواهد شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در پایان از قول مساعد مدیران مناطق ۳گانه شهری دزفول و شهرداران شهرهای اقماری این شهرستان برای اجرای این طرح خبر داد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار