مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در مرحله پایانی و تکمیل قرار دارد و بناست به عنوان یک اثر میراث طبیعی بهمن ماه سال جاری به سازمان یونسکو ارسال شود.
کد خبر: ۱۳۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 25 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: محمدحسن طالبیان برای بازدید از منطقه ارسباران و ارزیابی امور صورت گرفته به منظور ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران 4 آذر ماه به تبریز می‌آید.

وی افزود: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در مرحله پایانی و تکمیل قرار دارد و بناست به عنوان یک اثر میراث طبیعی بهمن ماه سال جاری به سازمان یونسکو ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بر اهتمام جدی اداره کل و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران تاکید کرد و گفت: بازدید از جنگل‌های ارسباران و نشست مشترک با مدیران اجرایی استان از برنامه‌های پیش­‌بینی شده سفر معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جنگل‌های ارسباران و لزوم حفاظت از آنها به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره و از سوی دیگر نقش ویژه‌ای که این جنگل‌ها می‌تواند در توسعه گردشگری آذربایجان‌شرقی و کشور داشته باشد، پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران به عنوان میراث طبیعی پس از تایید سازمان مرکزی به سازمان یونسکو فرستاده می‌شود.

حق‌پرست یادآور شد: در صورت ثبت جهانی، جنگل‌های ارسباران به عنوان دومین اثر طبیعی کشور پس از کویر لوت در فهرست میراث طبیعی جهان ماندگار خواهد شد.

 جنگل‌های ارسباران با احتساب عرصه و حریم‌ها بیش از 160 هزار هکتار وسعت دارد و در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است و صرف نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع و شکنندگی و آسیب‌پذیری بالای خود در سال‌های و 1352 شمسی ابتدا به عنوان منطقه ممنوعه و سپس منطقه حفاظت شده تحت حفاظت و نظارت اعلام شد./فارس

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار