حال نوبت مسئولین هستند که به وعده هایشان عمل کنند.سوالی مطرح است که آیا مردم بعد از انتخاب چه حق دیگری دارند؟حق نظارت ،حق تذکر،حق انتقاد منصفانه در کنار انتخاب مسئولین نهادهای نظارتی هم نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 25 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

امید خلیلی منش / تابناک گیلان: توسعه و عمران لازمه پیشرفت هر جامعه ای میباشد .لذا ملزوماتی را برای هم مردم دارد وهم مسئولین.به عبارتی مجموعه اقداماتی است که طرفین نسبت به یکدیگر دارند.

مردم با توجه به قانون مسئولین خود را گاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر اساس ارایه برنامه های راهبردیشان انتخاب  میکنند .

حال نوبت مسئولین هستند که به وعده هایشان عمل کنند.سوالی مطرح است که آیا مردم بعد از انتخاب چه حق دیگری دارند؟حق نظارت ،حق تذکر،حق انتقاد منصفانه در کنار انتخاب مسئولین نهادهای نظارتی هم نقش مهمی دارند.

حال نوبت اجرای برنامه ها و پروژه ها میباشد از سوی مسئولین میباشد و مسئولین در جهت اجرا از مردم درخواست صبر و تحمل و تعامل دارند.

و مردم هم در ازای صبر و تحمل و تعامل چند مورد را مطالبه میکنند از جمله ،شفاف سازی،اطلاع رسانی،عمل به وعده ها،مشارکت در اجرا.

یکی دیگر از سنبلهای تعامل ،سازمانهای مردم نهاد میباشد که داوطلبانه میتوانند کمک بزرگی به عمران آبادانی میکنند.

یکی از اقدامات مفیدی که در هر شهری باید اتفاق بیفتد مبحث تعامل و همکاری سازمانهای و نهادهای موجود در سیستم میباشد.بعبارتی باید برای رضایت و کار آمدی نظام کوشش نمایند و هم رای باشند.

سرمایه گذاران  حلقه مفقوده ای است که در هر جا ورود نمی کنند ،زمانی ظاهر میشوند که امنیت که گفته شد ،ایجاد شود.

مجموع این موارد مدیریت یک شهر را رقم میزند.
نمونه بارز تعامل و همکاری ،استان خراسان رضوی،مشهد میباشد.
تحقیق و تفحص میدانی،
در این مدت ،یک هفته  ایتوانستم ،از بافتهای قدیمی،و جدید عکاسی کنم
مخصوصا دید و بازدیدم از شهرداری منطقه ثامن،معاونت اقتصادی .دفتر سرمایه گذاری
استان مشهد میتواند الکوی بسیاری مناسبی ،میتواند برای شهرمان باشد.
البته روشنفکران و نسل جدید واز عمران آبادانی خوشحال بودند و حمایت میکردند.
ناگفته نماند که بسیاری از کسبه هم بسیار ناراحت و خشمگین بودند.
و یکی از دلایل ناراحتیشان ،پرداخت قسطی با ارزش غیر واقعی بود.
طرح توسعه اطراف حرم ،طرح ملی اعلام شده و سه سازمان و نهاد ( شرکت بهسازی،شهرداری،آستان قدس رضوی) عهده دار و مجری هستند.

اما کارشناس سرمایه گذاری ،میگفتند طرح مشارکت مردمی خوب بود اما دوام نیاورد،بناچار متوقف شد.بهمین مضمون.
این کارشناس از حضور سرمایگذاران بزرگ و خارجی ،به نیکی یاد کرد و گفت که این سرمایگذاران قسمت عمده تسویه حساب  ،مالکان داخل طرح را بعهده داشته اند.و هر جا هم که تسویه حساب شکل میگیرد ،بسرعت آسفالت میشود.لازم به توضیح میباشد که در طرح توسعه اطراف حرم بسیاری از مساجد و گورستان در داخل طرح بوده که با ممانعت مردم با رایزنی و روشهای کدخدامنشی ،بصورت کلید به کلید یا ارزش واقعی مرتفع گردیده است.

لذا از سمن های گیلان بویژه ،رشت و مدیران خواهشمندم بجهت الگو برداری مناسب ،به شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای پیشرفته در صورت امکان سفر و یا ارتباطات میدانی و کتابخانه ای برقرار نمایند.

مشهد چگونه سرمایه گذار جذب میکند؟

کارشناس ارشد معاون اقتصادی میگفت که به لطف وجود مبارک هشتمین امام شیعیان جهان،تلاش زیادی برای جذب سرمایه گذار نداشتیم ،این بدان معنا نیست که دست روی دست گذاشته اند،بلکه ورود و استقبال بی نظیری از سرمایه گذاران خارجی و داخلی داشته اند.مدیران طراز اول استان دست در دست یکدیگر  عزمشان را جزم کرده و وتمامی طرحهای عمرانی را مصوب ملی گرفته اند.آنها جامعه هدف خودشان را  که توریسم مذهبی میباشد بسیار خوب در جهان توصیف کردندو بسیار دقیق رسانه ای کردند .بطوری که آستان قدس رضوی در تمام جهان موقوفه دارد.

سرمایه گذاران اصلی در مشهد عربستان سعودی و عراق...میباشد.
این عضو دفتر سرمایه گذاری بیان میکرد که مشارکت مردمی خوب است اما مدیریت مطلوب میطلبد.

اما سرمایه گذار خصوصی میتواند بسیار موثر و پیش برنده باشد.
مقایسه استان گیلان با استان خراسان رضوی شاید صحیح نباشد.اما نعمات طبیعی ما در گیلان به اندازه ای است که میتواند متحیر کننده است.به گفته کارشناسان مذهبی استان بیش از هزار بقعه متبرکه دارد که میتواند گیلان را به قطب توریسم مذهبی تبدیل نماید. در شهر رشت برای اینکه تبدیل بشود به قطب گردشگری مذهبی و طبیعت و ورزشی فقط نیازمند عزم ملی و مردم و مسئولین است.

مشکل عمده در شهر رشت :

اگر یک نقد منصفانه داشته باشیم متوجه میشویم که ما مردمی هستیم که حالت سکون را دوست داریم و تمایلی هم تغییر سکونتگاه به شیوه مدرن ندارند ،البته حفظ فرهنگ بومی و سنتی پسندیده است ،تا جایی که  برای آیندگان مضر نباشد.

ما مسئولانی داریم چه در شورا و شهرداری دچار کم بینی و بعبارتی عدم حمایت لازمه را در رئوس برنامه هایشان دارند.

به هردلیلی تمایل دارند اسمشان در ردیف مخالفان ثبت شود.به هر دلیلی سعی دارند از نگاه حساس مردم سوء استفاده کنند و بنحوی بگویند که ما مدافع حقوق مردم هستیم.

به هر بهانه ای مسئول مورد نظر را مورد هتاکی و ناکارآمد جلوه میدهند.حال اگر این انرژی منفی به مثبت تبدیل شود و منیتها به کنار رود ،بسیار از مشکلات شهر مرتفع خواهد شد.روح تعاون نیاز اصلی مدیران است.

بسیاری از مردم و مدیران در مراسم های تشیع شهدا و یادواره ها مدعی تجدید پیمانند
وقتی در کارزار عمل قرار میگیرند عملا چیزی از خود بروز نمیدهند و بطور کل فراموش میکنند .غالبا از اقتصاد مقاومتی ،حرف میزنند اما مدیران توجهی به مسئله مهم ندارند.

فرصتی پیش آمد ،با اکثر سرمایگذاران اصلی شهر مشهد به گپ و گفت بنشینیم.
جای تاسف بود،وقتی از آنها میپرسیدم آیا به گیلان سفر کرده اید؟آیا رشت را دیده اید؟چند نفر که میانسال بودند گفتند: خیر. ..چندنفر گفتند:اوایل انقلاب آمده بودیم !!!!

وقتی با کارشناسان اقتصادی معاونت شهرداری حرف میزدم،از سرمایگذاران بعنوان شرکای خود یاد میکردند.جالب آنکه وقتی نمایشگاهی دایر میشود ،شهرداری برای همه آنها غرفه های عریض و طویل در یک سالن در کنار هم اجاره میکند،اما ما در رشت وقتی سرمایه گذاری با کار چاق کنی های فراوان به جای دفتر سرمایه گذاری آنها را به آلاچیق ها و قلیانسرا میبریم تا بعبارتی خوش باشند و یا اینکه به گونه ای برخورد میکنیم که انگار تمام سود خود را به دوستان پرداخت کند.و یا اینکه هنوز سرمایه گذار طرح مطالعاتی خود را شروع نکرده،افتخار دعوت سرمایه کذار را به خود اختصاص میدهند.

وقتی از فرصتهای سرمایه گذاری در رشت را برایشان تشریح میکردم آنها بسرعت تمام عملکرد خود را برخ میکشیدند و هر لحظه اعلام آمادگی میکردند برای حضور.

وقتی از فرصتهای سرمایه گذاری در رشت را برایشان تشریح میکردم آنها بسرعت تمام عملکرد خود را برخ میکشیدند و هر لحظه اعلام آمادگی میکردند برای حضور.

همانطور که نقد منصفانه دارم فلذا پیشنهاد میکنم ،بجای تخریب یکدیگر ،بیایم یک گروه بازاریابی فرصتهای سرمایه گذاری در هر سازمانی تشکیل دهیم و تنها هدفشان هم ارتقای گیلان بویژه شهر رشت باشد البته بصورت حرفه ای هم دستمزدشان پرداخت شود.مطمعن باشید آیندگان از ما سوال خواهند کرد.

این گروه برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری،به تمام نمایشگاه های کوچک بزرگ بروند و همراه خود همه بسته های سرمایه گذاری در غالب یک غرفه ی حرفه ای  بنمایش بگذارند.

یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی ،استفاده از فرصتهای داخل کشور است.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار