رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران اينترنتي در زمان برگزاري مراسم اربعين هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹ 26 November 2015

مراقب کلاهبرداران اينترنتي در مراسم اربعين باشيد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران اينترنتي در زمان برگزاري مراسم اربعين هشدار داد.

به گزارش تابناک ايلام ، سرگرد "علي عباس کساني" در اين خصوص اظهار داشت: با توجه به فرا رسيدن مراسم اربعين حسيني ( ع ) خيل عظيمي از جمعيت خود را به شهر مهران رسانده تا بتوانند در اين مراسم پرشکوه شرکت کنند، اکنون با توجه به ازدياد جمعيت و طبق برنامه ريز هاي انجام شده در حضوص استفاده زائران از اينترنتWif و امکان دانلود کردن اپليکيشن همراه در راستاي راهنمايي زائران مي تواند تهديداتي را به دنبال داشته باشد.

وي افزود:کاربران بايد اطلاع داشته باشند که افرادي وجود دارند که به قصد کلاهبرداري از روش هاي مختلف مانند ارسال نرم افزار هاي آلوده براي زائران و بدون اينکه از محتواي آن اطلاع داشته باشند آن را دريافت نموده و بر روي گوشي خود نصب مي کنند و اين کار سرقت اطلاعات شخصي افراد را به دنبال خواهد داشت .

اين مقام انتظامي گفت :به افرادي که قصد عزيمت به مراسم اربعين را داشته توصيه مي شود صرفا از سايت هايي که اعلام شده ثبت نام اربعين را انجام دهند. به پيامک هاي تبليغاتي در خصوص پرداخت نذورات مراسم اربعين توجه ننموده چرا که اين پيامک ها صرفا جنبه کلاهبرداري را دارد.

سرگرد کساني در پايان گفت:پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم اينترنتي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم اينترنتي مراتب را سريعا از طريق وب سايت پليس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند.

فراخوان پليس هاي افتخاري در ماًموريت اربعين حسيني

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران در استان ايلام با اشاره به ماموريت اربعين حسيني از فراخوان اعضاي پليس افتخاري و توجه به اين ظرفيت در اين ايام و توجيه و آموزش ماًموريتي و عملياتي آنان در شهرستان مرزي دهلران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس ، "سرهنگ سعيد عالي پور" در جمع کارکنان و اعضاي پليس افتخاري شهرستان دهلران با اشاره به اينكه هدف اصلي پليس خدمت رساني به مردم و جلب اعتماد عمومي شهروندان مي باشد،اظهار داشت:مشاركت عمومي در بسط و گسترش امنيت اجتماعي و كاهش وقوع جرائم بسيار مهم و تاثير گذار است.

وي ادامه داد: امنيت يك توليد اجتماعي است و همه بايد سهم خود را در توليد امنيت پايدار در جامعه به خوبي ايفا كنند و پليس به دنبال جلب گسترده مشاركت هاي مردمي در تحقق اين امر مهم و ضروري است.

اين مسئول انتظامي تصريح كرد:امنيت زير بناي توسعه همه جانبه جوامع به شمار مي رود و در سايه وجود امنيت که مردم به سفر هاي زيارتي و فعاليت هاي اقتصادي ، اجتماعي ، فرهنگي ، اعتقادي و .. در جامعه مي پردازند.

سرهنگ" عالي پور" گفت:پليس با تمام توان براي گسترده تر شدن چتر امنيتي در سطح شهرستان تلاش مي كند و خدمت به زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسين از افتخارات و سعادتمندي مجموعه انتظامي است و اميدواريم مردم نيز همانند گذشته همراه و پشتيبان ما باشند.

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران با اشاره به حساسيت ماًموريت اين ايام و تردد حجم عظيمي از زائران از مسير شهرستان دهلران اظهار داشت: موفقيت در اجراي ماموريت ها ، مستلزم برنامه ريزي، اجراي مناسب و نظارت بر روند اجراي ماموريت ها است .

گفتني است صبح روز گذشته فرمانده انتظامي شهرستان به همراه مسئولين انتظامي يک تيم از ظرفيت پليس افتخاري به استعداد36 نفر را در ميدان صبحگاه انتظامي شهرستان ضمن بازديد و توجيه ماًموريتي و آموزشهاي لازم بکارگيري کردند.

دسته بندي استان ها براي اجراي طرح ترافيکي اربعين/40 تيم کمکي در جاده هاي ايلام مستقر مي شوند

جانشين پليس راهور ناجا با اشاره به دسته بندي استان هاي کشور به سه گروه استان هاي درگير،استان هاي مسير و استان هاي معين براي اجراي طرح ترافيکي اربعين،گفت: 40 تيم کمکي در جاده هاي ايلام مستقر مي شوند.

سردار "موسي اميري" در نشست قرارگاه ترافيکي اربعين اظهار داشت:همه دستگاهها در بخش هاي مختلف از مدت ها پيش اقداماتي را براي تسهيل و ايمني تردد زائران انجام داده اند و پليس راهور ناجا نيز تمهيدات ويژه اي را در اين راستا تدارک ديده است.

وي گفت: براي اجراي طرح ترافيکي اربعين استان هاي کشور به سه گروه استان هاي درگير، استان هاي مسير و استان هاي معين تقسيم بندي شده اند.

جانشين پليس راهور ناجا ادامه داد:2 استان ايلام و خوزستان جزء استان هاي درگير هستند و ما قرارگاه اصلي را در استان ايلام و قرارگاه فرعي را نيز در استان خوزستان مستقر کرده ايم.

وي گفت:دسته دوم استان هاي مسير هستند و شامل استان هايي مثل همدان،مرکزي و کرمانشاه مي شوند که معابر ورودي استان هاي درگير را پوشش مي دهند.

سردار اميري افزود: دسته سوم استان هاي معين هستند که ساير استان هاي کشور را شامل مي شوند و وظيفه آن ها کنترل و نظارت بر حرکت شد آمدي زائران از مبدا است.

وي با اشاره به اينکه پليس راهور ناجا مسئوليت کار را از پنجم آذر ماه در استان هاي ايلام و خوزستان بر عهده مي گيرد ، گفت: تلاش هاي بسيار خوبي توسط پليس راه و راهور دو استان صورت گرفته ولي از فردا مسئوليت جاده هاي ايلام و خوزستان بر عهده ما خواهد بود.

جانشين پليس راهور ناجا گفت: در حوزه پليس راه ايلام 40 تيم کمکي در جاده هاي اين استان مستقر خواهد شد و پليس راهور تهران بزرگ نيز مسئوليت اجراي طرح ترافيکي داخل شهر مهران را برعهده خواهند گرفت.

وي عمده نگراني پليس را دغدقه ايمني سفر زائران خواند و گفت: براي از بين بردن اين نگراني مصمم هستيم که قانون را با رعايت اصل متانت و ادب در جاده هاي منتهي به مرز اجرايي نمائيم.

سردار اميري گفت: بررسي ارزيابي هاي تصادفات اربعين 93 مشخص کرده است که 5/38 درصد علت تصادفات در جاده هاي کم عرض ايلام "انحراف به چپ" بوده و 32 درصد علت تصادفات در جاده هاي خوزستان نيز "سرعت غير مجاز" بوده است.

جانشين پليس راهور ناجا تصريح کرد: در چند روز اخير حادثه خاصي در رابطه با زائران نداشتيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار