رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 700 فروشگاه مجاز و 114 قروشگاه غیرمجاز فروش سم در مازندران وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۶۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 28 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، دلاور حیدرپور در سی و ششمین سمینار حفظ نباتات کشور در بابلسر، اظهار کرد: حدود 27 درصد از تولید ناخالصی داخلی مازندران مربوط به بخش کشاورزی است و 23 درصد شاغلان این استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: مازندران در تولید 10 محصول در کشور دارای رتبه نخست است و در برنج و مرکبات نیز سرآمدیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سم و کود یکی از مباحث روزانه جامعه کشاورزی مازندران است، خاطرنشان کرد: مازندران همواره در اتهام مصرف بالای کود و سموم شیمیایی است و مهم‌ترین دلیل آن نیز ضریب کشت این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور می‌تواند باشد.
حیدرپور با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد آفت و بیماری کشور را در مازندران دیدیم، گفت: مصرف بالای سم مشکلات زیادی برای محیط‌ زیست و اقتصاد جامعه به وجود می‌آورد که نیاز به اصلاح روش دارد.
وی افزود: باید تکنولوژی جدید سم‌پاشی با کمک دولت و تسهیلات به بخش کشاورزی تزریق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: نرخ تسهیلات ماشین‌آلات از 21 به 18 درصد رساندیم و این مقدار برای کشاورز زیاد است در حالی که برای خودرو 16 درصد وام می‌دهد.
حیدرپور با اشاره به اینکه مشکل فروشگاه سموم در مازندران بسیار زیاد است، تصریح کرد: 700 فروشگاه مجاز و 114 قروشگاه غیرمجاز فروش در مازندران وجود دارد که حتی این فرشگاه‌های غیرمجاز یک مدیرفنی ندارند و با تکنولوژی روز دنیا منطبق نیست.
وی شبکه مراقبتی را یکی از راه‌های کاهش اتهام مازندران به مصرف سموم دانست و گفت: باید تلاش کنیم آخرین راه مبارزه با آفات و بیماری‌ها مبارزه شیمیایی باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کیفیت پائین سموم مصرفی در کشور موجب تکرار سم‌پاشی می‌شود که خطرات زیاد زیست محیطی را افزایش می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار