سرکنسول جمهوری اسلامی ایران از لغو محدودیت سفر اتباع خارجی به‌ اقلیم کردستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ 01 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، حکومت اقلیم کردستان عراق مدتی قبل با صدور بخشنامه ای تردد بیش از چهار بار اتباع ایرانی به اقلیم کردستان عراق را ممنوع اعلام کرد.

این اقدام حکومت اقلیم کاهش سفر مرزنشینان ایران، تجار و فعالان اقتصادی این کشور و بویژه مسافرت شهروندان ایرانی به اقلیم را به همراه داشت و نارضایتی آنها را در پی داشت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با کردپرس از لغو ممنوعیت ورود بیش از چهار بار اتباع خارجی در سال به‌ اقلیم کردستان خبر داد.

«مرتضی عبادی» گفت: در دیدار وی با کریم سنجاری، وزیر داخلی حکومت اقلیم کردستان عراق در روز یکشنبه‌ (8 آذرماه‌ 1394/ 29 نوامبر 2015 ) ممنوعیت ورود بیش از چهار بار اتباع خارجی در سال به‌ اقلیم لغو شد.

وی زمان اجرای این تصمیم را پنج شنبه هفته آینده (19 آذر 1394 / 10 دسامبر 2015) اعلام کرد و افزود: بر این اساس اتباع ایرانی می‌توانند به دفعات به اقلیم سفر کنند و با هر بار ورود حداکثر تا پانزده روز در دهوک، اربیل و حلبچه تردد و اقامت کنند.

سرکنسول ایران در اربیل خاطر نشان کرد: با لغو ممنوعیت تردد به‌ اقلیم کردستان، اعضای شرکت های ایرانی یا نیروهای ماهر کارگری مراکز خود را ثبت یا مجوز کار اقامت طولانی مدت را از اداره اقامت اقلیم دریافت می‌کنند.

وی گفت: حکومت اقلیم کردستان عراق از زمان اجرای لغو این محدودیت، مبلغ 25 هزار دینار عراقی را به عنوان عوارض ورود اتباع خارجی وضع کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار