نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بستر و شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان مشارکت همگانی می طلبد.
کد خبر: ۱۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 15 March 2015

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بستر و شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان مشارکت همگانی می طلبد.

به گزارش ایرنا؛ محمد مهدی مفتح افزود: اکنون مهمترین راهبرد برای ریشه کن کردن معضل بیکاری در مناطق مختلف کشور، استفاده از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است.

وی بیان کرد: در شرایطی که دولت باید به سمت کوچک سازی خود حرکت کند نباید نگاه ها برای ایجاد اشتغال متعدد و پایدار تنها به سمت دولت باشد.

مفتح ادامه داد: برای ایجاد فرصت های پایدار و متنوع شغلی باید به دنبال گسترش کمی و کیفی تولیدات صنعتی و خدماتی باشیم و زیر ساخت های مورد نیاز در این بخش را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهبود راه های ارتباطی تویسرکان یکی از مهمترین مولفه های اثر گذار در ترغیب سرمایه گذاران برای حضور در این شهرستان است ابراز کرد: سرمایه گذاران در حوزه های مختلف باید از سودآوری توجیه دار اقتصادی اطمینان حاصل کنند.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت اضافه کرد: برای فراهم آوری زیر ساخت های جذب سرمایه گذار در تویسرکان باید از مزایای نسبی شهرستان مانند قابلیت های حوزه گردشگری و امکانات دولت برای تسهیل در روند تحقق این هدف استفاده شود.

وی تصریح کرد: بخش های قابل توجهی از شهرستان تویسرکان از حوزه مناطق محروم خارج شده در حالی که دولت برای سرمایه گذاران در مناطق محروم مشوق های خوبی مانند معافیت های مالی بلند مدت در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فعالیت تولیدی شرکت تدبیر دارو در زمینه تولیدات دارویی، کشتارگاه صنعتی دام و شرکت الوند شیمی در حوزه تولیدات تجهیزات پزشکی در مناطق محروم شهرستان در نظر گرفته شده است.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شهر همدان است که به رغم وجود مشکلات متعدد، بسیاری از مناطق آن از پوشش مناطق محروم خارج شده و تنها بخش کوچکی از آن جزء مناطق محروم محسوب می شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار