کد خبر: ۱۳۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 03 December 2015
شهردار کرج بر فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: فراهم کردن این بستر می‌تواند در کاهش بار ترافیکی تأثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی ترکاشوند ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های مختلف منطقه هشت کرج اظهار داشت: باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع معضل ترافیک در این کلانشهر اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه حوزه ترافیک و رفع معضلات آنان نیازمند کار کارشناسی شده است افزود: اگر به حوزه ترافیک از سوی مسئولان توجه ویژه و اساسی نشود در آینده با بحران جدی‌تری مواجه خواهیم شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه راهکارهای اساسی برای رفع این بحران در دست است گفت: البته برای تحقق این راهکارها باید زیرساخت‌های لازم صورت گیرد.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این حوزه باید انجام داد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی است که با افزایش و ارتقای این مهم می‌توانیم بخشی از نیازهای مردم در این زمینه را مرتفع کرده و همین امر سبب می‌شود که شهروندان کمتر از خودروهای شخصی خود برای ترددهای روزانه استفاده کنند.

ترکاشوند با اعلام این که بخشی از این ترافیک مربوط به خودروهای تک سرنشین است گفت: با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر می‌توانیم معضل حضور خودروهای تک سرنشین را تا حدودی مرتفع کنیم.

وی رفع معضل ترافیک را نیازمند مدیریت درست از سوی مسئولان در دستگاه‌های ذیربط دانست و ادامه داد: رفع معضل آلودگی هوا نیز می‌تواند در سایه رفع معضل ترافیک محقق شود.

شهردار کرج در ادامه سخنان خود بر توسعه طرح‌های عمرانی و خدماتی در منطقه هشت کرج تأکید کرد و گفت: این مناطق با توجه به اینکه در هسته مرکزی شهر وجود دارد باید تمرکز بیشتری را بر توسعه خدمات در آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: احداث پارکینگ طبقاتی در این منطقه به عنوان یکی از مهمترین نیازها است که باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

ترکاشوند با اعلام اینکه براساس تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری احداث یک پارکینگ چند طبقه در این منطقه آغاز خواهد شد افزود: احداث این پارکینگ می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش بار ترافیکی در این منطقه هشت کرج محسوب شود.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای سبز و احداث پارک و بوستان از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار در این منطقه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
اقای شهردار وضعیت حمل ونقل عمومی در کرج واقعا افتضاح است متاسفانه همین مساله باعث شده بیشتر شهروندان از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند که اکثرا هم تک سرنشین هستند که باعث الودگی بسیار وترافیک شدید در سطح شهر شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار