کد خبر: ۱۳۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 03 December 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با بیان اینکه 300 مدرسه در استان البرز نیاز به تخریب و بازسازی دارد، گفت: از این تعداد 160 مدرسه به مقاوم‌سازی و 140 مدرسه دیگر به تخریب و نوسازی نیاز دارد.

علی بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور بعد از وقوع زلزله بم به دنبال ارزیابی ساختمان‌های مدارس کشور بود، اظهار داشت: همه ادارات نوسازی مدارس سطح کشور از سال 84 پیگیر شناسنامه‌دار کردن مدارس خود بودند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار تهیه و جمع‌آوری شده، مشخص شد 60 درصد از مدارس کشور نا ایمن هستند که از این تعداد 30 درصد نیازمند تخریب و بازسازی بودند، خاطرنشان کرد: لایحه‌ای پیرو این مهم مبنی بر اینکه 4 میلیارد دلار برای این بخش در نظر گرفته شود به مجلس ارسال و مصوب شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با تاکید بر اینکه بنا بود روند تخریب و بازسازی مدارس ناایمن موجود در سطح کشور در مدت زمان 4 سال به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: این اعتبار به صورت متناوب در اختیار ادارات سازمان نوسازی قرار گرفت.

بهرامی تصریح کرد: تاکنون 50 درصد از مدارس در کل کشور ایمن شده و 50 درصد باقی مانده است که با این احتساب همچنان 30 درصد از مدارس کشور نا ایمن هستند.

وی با تاکید بر اینکه از هزار و 350 مدرسه موجود در استان البرز 300 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد، یادآور شد: از این تعداد 160 مدرسه به مقاوم‌سازی و 140 مدرسه دیگر در استان البرز به تخریب و نوسازی نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز در این بخش نسبت به سایر استان‌های دیگر کشور پیش‌رو است، اظهار داشت: تا کنون 56 درصد از مدارس استان تخریب و بازسازی شده است.

بهرامی با بیان اینکه در راستای تخریب و بازسازی هر مدرسه به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، عنوان کرد: در مجموع برای 300 مدرسه یاد شده به 600 میلیارد تومان بودجه و اعتبار نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار