مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه رابطه بین تغذیه سالم با رشد دانش آموزان و بهبود شاخص های تحصیلی ، رابطه مستقیم وغیرقابل انکاراست ازافتتاح 400پایگاه تغذیه سالم درمدارس هرمزگان با هدف تامین و تغذیه میان وعده دانش آموزان درساعات مدرسه و فرهنگ سازی با ارائه الگوی غذایی مناسب خبرداد.
کد خبر: ۱۳۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 04 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی کرمپور افزود: یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش توجه جدی به سلامت دانش آموزان است که دراین نقش تغذیه میان وعده از اهمیت بسیار بالای برخورداراست.
 
وی تصریح کرد: درکناربرنامه توزیع شیررایگان که از هفته جاری در مدارس سراسراستان آغاز شد توجه به تغذیه میان وعده و فراهم آوردن بستراستفاده دانش آموزان از تغذیه سالم نیزمورد توجه بوده است که افتتاح این پایگاه با نگرش هدایت دانش آموزان به تغذیه سالم و پرهیز از استفاده مواد غذایی ناسالم که هیچ نقشی در فرایند رشد ندارد از جمله برنامه های آموزش و پرورش است که توسط سازمان دانش آموزی پیگیری و اجرایی شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه از این پس مجوز بهره برداری و نظارت بر بوفه مدارس برعهده سازمان دانش آموزی استان است خاطرنشان کرد: عرضه مواد غذایی غیرمجازنظیر؛انواع چیس، آدامس های حاوی قند،سوسیس، کالباس و فراورده های مرتبط، همبرگرهای بدون بسته بندی وفاقد مجوزهای بهداشتی، انواع سالاد الویه ، لواشک،فلافل ، سمبوسه ، انواع اشترودل ، بستنی یخی، پاستیل، خیارشور و انواع سس ها،انواع پیراشکی، نوشابه های گازدار،یخمک و ... دربوفه مدارس ممنوع است وبه جای آن انواع کیک و کلوچه، بیسکویت ، سالاد میوه و سایر اقلام مجاز خوراکی که تاریخ تولید آن به روزباشد در بوفه مدارس عرضه می شود.
 
به گفته کرمپور یکی از مهمترین ویژگی های بوفه مدارس استفاده از فضای بهداشتی استاندارد، یخچال فریز، و دمای مناسب نگهداری مواد غذایی است که متصدی بوفه نیزباید دارای کارت بهداشتی باشد.
 
این مقام مسوول راه اندازی پایگاه تغذیه سالم را برای همه مدارس استان یک الزام دانست و بیان داشت: در مرحله اول 400مدرسه و بتدریج سایر مدارس باید با مراجعه به سازمان دانش آموزی و اخذ مجوزلازم، نسبت به راه اندازی پایگاه تغذیه سالم اقدام کنند.
 
وی ازاولیا و مربیان و مدیران و معلمان مدارس درخواست کرد روند استفاده دانش آموزان ازمیان وعده های غذایی که نقش بسیار مهمی در سلامت آنان در دوران مهم رشد دارد را به دقت مد نظر داشته باشند و نسبت به توجیه دانش آموزان به استفاده از مواد غذایی مفید و پرهیز از موادی که نه تنها نقشی در تغذیه ندارند بلکه زمینه ساز انواع بیماریهای نیز هستند اقدام کنند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درپایان گفت: فرهنگیان و اولیا می توانند در صورت مشاهده هر نوع تخلفی موارد را به شماره 1000830 پیاامک کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی بازرسان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار