کد خبر: ۱۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 15 March 2015

رئیس هیئت کشتی استان البرز گفت:کشتی استان البرز در سال ۹۳ سال خوبی را تجربه کرد و با توجه به پتانسیل کشتی گیران به آینده امیدواریم.

به گزارش مهر هیئت کشتی استان البرز امسال با دواتفاق مهم بیش از سالهای گذشته در صدر اخبار ورزش استان وکشور بود. این هیات ورزشی با حضور موفق در لیگ کشتی کشور وجام باشگاه های جهان وافتتاح خانه کشتی استان امسال مورد توجه بیشتری قرار گرفت و از این بابت سالی متفاوت برای این هیات ورزشی رقم خورد. مسیب دهبالایی رییس هیات کشتی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر به مهمترین اتقاقاتی که بر کشتی استان گذشته پرداخته که در ادامه می خوانید:

دهبالایی در ابتدا به ارزیابی کلی اش از سال ۹۳ پرداخت وگفت:فدراسیون رتبه بندی هیات های استانی را بر اساس پارامترهای مختلف هر سال اعلام می کند وهنوز برای سال ۹۳ این اتفاق نیافتاده اما فکر می کنم با توجه به دستاوردهای خوبی که کشتی البرز در لیگ وجام باشگاه های جهان داشت وموفقیت های کشتی البرز در میادین برون مرزی عملکردمان بهتر از سال قبلباشد ودر رتبه بندی فدراسیون جهش محسوسی داشته باشیم.

آوازه کشتی البرز فراتر ازمرزها

رییس هیات کشتی البرز به مهمترین اتفاقات سال ۹۳ پرداخت وگفت:حضور در لیگ کشتی کشور وکسب عنوان چهارم ودر ادامه حضور در جام باشگاه های جهان و رسیدن به جایگاه سومی در حضور تیم های متمول وبا امکانات به نظرم اوج موفقیت ما بود. در این خصوص ما با مشکلات حادی در بحث تامین اعتبار حضور این تیم ها مواجه شدیم اما در نهایت دستاورد خوبی برای کشتی البرز حاصل شد وآوازه توانایی این استان به فراتر از مرزهای کشور رسید. مدال آوری به مانند سال قبل

وی ادامه داد:در بحث مدال آوری وحضور در مسابقات کشوری به نظرم تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته نداشتیم وهم در مسابقات کشوری وهم در حضور البرزی ها در مسابقات برون مرزی به مانند سال قبل بودیم. مهمترین موفقیت های ما در سال ۹۳ کسب مقام قهرمانی علیرضا کریمی در مسابقات جوانان جهان وسومی نونهالان ما در قهرمانی کشور بود ضمن آنکه در هیچکدام از مسابقات کشوری در بخش تیمی پایین تر از مقام هفتم کشور نداشتیم واین نشان می دهد خودمان را به سطح اول کشتی کشور نزدیک کرده ایم.

حضور پررنگ در مسابقات آزاد کشور

رییس هیات کشتی استان البرز حضور ۹۲ کشتی گیر از این استان در مسابقات آزاد کشور را دیگر دستاورد مهم سال ۹۳ عنوان کرد و به خبرنگار مهر گفت:ما پس از تهران ومازندران بیشترین شرکت کننده را داشتیم واین موضوع نشان از جایگاه کشتی در این استان دارد.

سالن تختی پایگاه قهرمانی کشتی البرز

دهبالایی به بخش سخت افزاری هم اشاره کرد و گفت:به لطف خداوند وتلاش اداره کل وهیات کشتی سرانجام خانه کشتی کرج به بهره برداری رسید تا دغدغه ما در این بخش تا حد بسیاری مرتفع شود. ما برای این فضای جدید برنامه ریزی مدونی داریم وقصد داریم از آن در جهت ایجاد پایگاه استعدادیابی وقهرمانی بهره بگیریم وبا به کار گیری مربیان طراز اول والبته مربیان نخبه خودمان در استان نسل جدیدی را به کشتی وارد کنیم ودر آینده جهشی خوب در عرصه کشتی کشور داشته باشیم.

یکدلی نیاز مبرم کشتی البرز

رییس هیات کشتی البرز تقویت همدلی میان طیف های مختلف کشتی را مورد اشاره قرارداد وگفت:ما نیاز است با توجه به شرایط خوبی که برایمان حاصل شده به سمتا تحاد وهمدلی بیشتر برویم وفرصت ها را با تنگ نظری از بین نبریم. در جهت تقویت مربیان استان نیز در سال آتی برگزاری کلاس های ارتقا را در دستور کارداریم وسعی خواهیم کرد سطح فنی وعلمی مربیان را بالاتر ببریم.

جایگاه شایسته داوری البرز

دهبالایی حضور ۱۰ داور بین المللی در البرز را یک موفقیت برای این استان برشمرد وگفت:پس از تهران البرز بیشترین داور بین المللی را دارد واین موضوع از آن جهت اهمیت دارد که استان هایی مثل مازندران وکرمانشاه در این خصوص در جایگاه پایین تری از البرز هستند. خوشبختانه در بخش داوری با تلاش های آقای عابدین نژاد رشد خوبی حاصل شده ودر ادامه نیز قطعا دستاوردهای بیشتری حاصل خواهد شد.

کرسی های خوب البرزی ها در فدراسیون

وی حضور پررنگ البرزی ها در مسوولیت های مختلف فدراسیون را یک اتفاق خوب برای این استان برشمرد وگفت:علیرضا حیدری در جایگاه نایب رییسی، ابراهیم جوادی درسمت عضو هیات رییسه وکمیته فنی، جواد نورمحمدی در کمیتها مورا ستانهاا زا لبرز حضور دارند واین موضوع برای ما یک فرصت است تا در چتر برنامه های فدراسیون بیش از گذشته قرار بگیریم. خوشبختانه با حضور این عزیزان در سال ۹۳ حمایت های خوبی از جنبه های مختلف شاهد بودیم وامیدوارم در سال آتی تقویت شود.

رونق کشتی در شهرستان ها

مسیب دهبالایی با ابراز رضایت از فعال بودن کشتی در شهرستان ها گفت:به جز طالقان خوشبختانه کشتی در تمام شهرستان های استان از رونق خوبی برخوردار است وهیات استان به دقت عملکرد آنها را رصد می کند. ما هرجا احساس کنیم متولی هیات کشتی شهرستان ها خوب کار نمی کنند بدون تعارف ورود خواهیم کرد ودر صورت نیاز تغییرات هم خواهیم داشت. در عین حال هیات کشتی کرج در سال ۹۳ آغاز به کار خواهد کرد تا هیات استان با فراغ بال بیشتری به کارهای اصلی خود بپردازد.

اضافه شدن رشته های زیر مجموعه کشتی

وی از اضافه شدن رشته های کشتی با کمربند آقایان وبانوان، کشتی ساحلی وکشتی باستانی به این هیات خبرداد وگفت:تنوع وجذابیت های کشتی با اضافه شدن های این ورزش ها افزایش خواهد یافت واز دیگر سو کار ما نیز دوچندان می شود وامیدوارم در راستای این افزایش فعالیت در بحث اعتبارات وامکانات هم مورد توجه واقع شویم.

صحبت پایانی

وی در پایان گفت:فدراسیون نگاه خوبی به استان ها ها دارد واین اتفاق خوب در زمان آقای خادم رخ داده است. ما تمام تلاشمان رابه کار خواهیم گرفت تا در سال آتی با توجه به تقویت زیرساخت ها کیفیت آموزش ها را ارتقاء دهیم وبه سمت کسب عناوین بهتردر میادین ملی وبین المللی برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار