رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: شهرستان اردکان در زمینه کشاورزی از جایگاه بالایی در استان برخوردار است.
کد خبر: ۱۴۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سید جمال سجادی پور افزود: شهرستان اردکان 12.5 درصد سطح زیر کشت باغات استان را به خود اختصاص داده و با تولید 22 هزار تن محصول کشاورزی که عمدتا پسته است این شهرستان را در جایگاه خوبی قرار داده است .

وی اضافه کرد: تولید 6/12 درصدی گوشت مرغ ، به دست آوردن جایگاه دوم در تولید گوشت بلدرچین، تولید20 هزار و 300تن شیر، تولید هزار و 350 تن گوشت قرمز ، تولید 11 هزار تن انار ونیز 7 هزار تن پسته شاخص های بسیار خوبی می باشد که این شهرستان به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در سالهای اخیر نیز اقدامات ارزشمندی برای افزایش تولید و تنوع کشت محصولات کشاورزی در این شهرستان صورت گرفته است که اردکان را به یکی از قطب های مهم کشاورزی تبدیل کرده است.
سجادی پوردر ادامه با اشاره به اینکه استان یزد از لحاظ کشاورزی کمتر از یک درصد از سطح زیر کشت کشور را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: این بدان معناست که از 120 هزار هکتار ، حدود 5/18 میلیون هکتار سطح زیر کشت را به خود تعلق داده است.
وی تصریح کرد: از لحاظ تولید نیزبا یک میلیون و 350هزار تن محصول تقریبا 1.5 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده و این نتیجه ناشی از سخت کوشی کشاورزان این مرز و بوم است .
سجادی پور در ادامه گفت: از گذشته مردم استان یزد قدر آب را می دانسته اند و به همین دلیل کشاورزان این منطقه به سمت باغبانی و کشتهای گلخانه ای که از محصولات کم آبخواه هستند رفته اند .
وی تصریح کرد: کارهای خوبی همکاران و مجموعه بهره برداران در بخش کشاورزی استان دنبال کرده اند که امیدواریم در این مسیر همچنان بتوانیم شاهد رشد و توسعه بخش کشاورزی باشیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار