معاون فرماندار خلخال از احداث 100 واحد مسکونی روستایی برای محرومان و معلولان ساکن در روستاهای این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 06 December 2015
به گزارش ایرنا ، جابر قربان زاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت سالروز جهانی معلولان افزود:این واحدها ابتدا با اولویت واگذاری به خانواده های فاقد مسکن و دارای دو تا سه فرزند معلول و در مرحله بعدی به خانواده های دارای یک فرزند معلول واگذار خواهد شد.
وی همچنین به تخصیص شش میلیارد و 600 میلیون ریال از سوی نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس برای کمک به امور معلولان و حل مشکل معیشتی آنها در سال جاری اشاره کرد و گفت: یک هزار و 298 معلول مستمری بگیراداره بهزیستی خلخال بوده وماهانه 4 میلیارد و420 میلیون ریال به این افراد مستمری پرداخت می شود .
وی از کسب رتبه برتر خلخال در اجرای طرح غربالگری و معاینه چشم کودکان کمتر از شش سال در بین شهرستان های استان اردبیل خبرداد و افزود: با تلاش های انجام شده کمیسیون های پزشکی تشخیص معلولیت افراد در شهر خلخال تشکیل و از مراجعه افراد برای شرکت در کمیسیون های پزشکی مرکز استان و صرف هزینه های مالی اجباری جلوگیری شده است.
رسول زاده ، رییس انجمن معلولان خلخال نیز در این همایش گفت: کمبود مسکن ، مشکل اشتغال و رعایت نشدن مقررات مربوط به اجرای طرح مناسب سازی ساختمان های اداری و عمومی در خلخال از جمله مشکلات فراروی معلولان
این شهرستان است.
در پایان این مراسم از معلولان موفق در زمینه های اشتغال ، کارآفرینی و زمینه های مختلف اجتماعی تجلیل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار