درجلسه کارگروه گردشگری تصویب شد؛
تقی زاده معاون گردشگری استان با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با شعار "میهمان ما باشید" در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط در این نمایشگاه شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 07 December 2015

مشارکت دستگاه های مرتبط و بخش خصوصی استان اردبیل در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصویب شد.

به گزارش تابناک اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، معاون گردشگری و معاون سرمایه گذاری این اداره کل و جمعی از مدیران دستگاه های عضو این کارگروه، در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

مشارکت دستگاه های اجرایی استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی تهران

کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این کارگروه با اشاره به اینکه یکی از مأموریت های سازمان میراث فرهنگی حفاظت از محورهای گردشگری است، بر لزوم استقرار فعالیت های صنعتی در شهرک های صنعتی اردبیل به جای استقرار آنان در محورهای اصلی گردشگری تأکید کرد.

معاون گردشگری استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مصوبه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی در مورد آزادسازی و شناورسازی نرخ مجتمع های آبدرمانی و آب های گرم سنتی در استان اردبیل به منظور افزایش میزان سرمایه گذاری، رقابت، کیفیت خدمات و سطح بهداشت و استفاده مراکز مذکور از متخصصان امر در حوزه آب های درمانی، گفت: در جلسه کمیته مشترک پیشنهاد شد تأمین اعتبار لازم جهت استانداردسازی و درجه بندی مجتمع های آب درمانی و آب های گرم استان از سوی شرکت آب منطقه اردبیل انجام گیرد.

قادر تقی زاده اضافه کرد: طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، تدوین استاندارد ملی مجتمع های آبدرمانی به استان اردبیل محول شده که پس از مطالعه و تدوین و تصویب طرح ملی استانداردسازی و درجه بندی مجتمع های آبدرمانی و آب های گرم سنتی به کل کشور ابلاغ خواهد شد.

وی به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با شعار "میهمان ما باشید" در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اشاره کرد و خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایری، اتاق بازرگانی و صنایع و معاون و شهرداری ها و بخش خصوصی استان در این نمایشگاه شد.

این مقام مسئول با اشاره به بازنگری آئین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی، نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب هیأت دولت، افزود: طبق آئین نامه جدید تمام واحدهای پذیرایی مستقر در پایانه های مسافربری، گمرک ها، فرودگاه ها و واحدهای پذیرایی و مجتمع های رفاهی بین راهی و مراکز پذیرایی منفردبر اساس ضوابط موجود درجه بندی شده و صدور مجوز و نظارت بر آنها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام می گیرد.

معاون گردشگری استان در ادامه خواستار تصمیم گیری در مورد صدور پروانه های بهره برداری یا پروانه کسب به واحدهای پذیرایی بین راهی به ویژه در مسیر اردبیل- نیر شد که بر اساس مصوبه کارگروه مقرر شد صدور پروانه های تأسیس از طریق بخشداری ها طبق ضوابط فنی موجود و با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و تجارت، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و این اداره کل و صدور پروانه کسب واحدهای پذیرایی واقع در محدوده شهر به ویژه اردبیل از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه مربوطه و خارج از محدوده شهرها توسط این اداره کل صورت گیرد و صدور هرگونه پروانه کسب از طریق بخشداری و دهیاری ها ممنوع شود.

در پایان کارگروه در مورد مستحدثات ایجاد شده توسط سرمایه گذار در داخل حریم 150 متری منطقه نمونه گردشگری سد گیلارلو نیز با نظر مساعد کارگروه مقرر شد پس از مطرح شدن این موضوع در کمیته صیانت از سرمایه گذاری نسبت به بررسی و تصویب مستحدثات ایجاد شده توسط سرمایه گذار در منطقه مذکور تصمیم گیری شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار