بارش‌ برف تا شامگاه امروز دوشنبه ادامه دارد و پس از خاتمه بارش‌ها، دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت. شهرداری با آغاز برف در حالت آماده‌باش هست تا شرایط به حالت معمولی برگردد.
کد خبر: ۱۴۰۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 07 December 2015
به گزارش تابناک قم، با کاهش شدیددما و بارش اولین برف پاییزی، شهرقم سفید پوش شد.

میزان بارش برف در ایستگاه سالاریه شهر قم 3 سانتی متر،در ایستگاه کهندان در غرب  استان 40سانتی متر،در ایستگاه مهر زمین 8 سانتی متر،در ایستگاه دستجرد 10سانتی متر، ایستگاه شکوهیه 6 ودرایستگاه سلفچگان 5 سانتی متر به ثبت رسیده است.

به گفته سرپرست اداره پیش‌بینی هواشناسی استان قم، بارش‌ برف تا شامگاه امروز دوشنبه ادامه دارد و پس از خاتمه بارش‌ها، دمای هوا کاهش محسوسی خواهد داشت.

محمد رضا قاضی گفت: دمای هوا ی استان قم در روز سه شنبه به منفی 4 درجه و تا اواخر هفته به منفی 7درجه نیز خواهد رسید.  

برف مدارس قم را تعطیل کرد

برفی که امروز در قم در حال باریدن است، مدارس ابتدایی نوبت صبح و مدارس کلیه مقاطع نوبت بعد از ظهر این استان را تعطیل کرد.

بر اساس اطلاعیه استانداری قم با توجه به برودت هوا و بارش برف، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهر قم در شیفت عصر امروز دوشنبه ۱۶ آذرماه تعطیل شدند.

همچنین مدارس مناطق خلجستان ،کهک و جعفرآباد در همه مقاطع تعطیل شدند.

آماده‌باش شهرداری قم 

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: همه پرسنل شهرداری با آغاز برف در حالت آماده‌باش هستند تا شرایط به حالت معمولی برگردد.

 سیدامیر سامع با اشاره به تمهیدات شهرداری برای برف زمستانی اظهار کرد: از مدت‌ها قبل در بحث پیشگیری و آمادگی برای عملیات زمستانی ستاد مرکزی تشکیل شده بود و شرح وظایف نیروهای مربوطه، امکانات، ‌لوازم و تجهیزات آن‌ها نیز پیش‌بینی شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران مجموعه خدمات شهری و مناطق و سازمان‌های شهرداری تجربیاتی از سال‌های گذشته در این زمینه دارند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با بیان اینکه کمیته سیلاب شهری اخیراً ایجاد شده است، گفت: مباحث به صورت فنی و دقیق با حضور مدیران سازمان‌ها و مناطق شهرداری در این کمیته رصد و پیگیری می‌شود، بنابراین در مدیریت بحران و ستاد حوزه خدمات شهری آمادگی لازم فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مانوری در 20 روز گذشته برگزار و در آن همه امکانات و ‌تجهیزات به کار گرفته شد و افراد در رده‌های مختلف مانند شهرداران مناطق، معاونان، پرسنل حوزه خدمات شهری و مدیران ادارات و مدیران سازمان‌ها در مانور شرکت کردند.

سامع یادآور شد: آموزش‌های لازم در دو تا سه مرحله ارائه شده بود و آمادگی خوبی فراهم شده است و از قبل نیز سایت‌ها اعلام کرده بودند.

وی با بیان اینکه شیفت شب فعال بوده و به طور دائم به رصد شرایط می‌پردازد، گفت: به محض شروع بارندگی با توجه به نوع و میزان بارش مناطق اعضای ستاد درگیر موضوع شده و به طور دائم به رصد وضعیت پرداختند، البته معابر، شیب‌ها، ورودی رمپ‌ها، ‌زیرگذرها و ورودی و خروجی‌ها در اولویت قرار گرفت.

معاون خدمات شهری امور اجتماعی شهردار قم خاطرنشان کرد: در حد محدودی در برخی مکان‌ها مجبور شدیم، شن و نمک در ابتدای صبح روی معابر پاشیده شود و پس از آن نیز نیروها در معابر و ورودی کوچه‌ها و ادارات شروع به برف‌روبی، خاکبرداری و آماده‌سازی کردند.

وی ادامه داد: هماهنگی با مدیریت بحران در استان داشتیم و تصمیم گرفتند که مدارس ابتدایی شهر تعطیل شود، زیرا احتمال دارد بارش برف تا ظهر ادامه داشته باشد.

سامع با اشاره به اقدامات فضای سبز گفت: درختانی که برف سنگینی روی آن بود، برای اینکه شاخه آن نشکند و سالم باشد، برف تکانی شدند.

وی یادآور شد: همه پرسنل شهرداری بعد از ظهر و شب آماده‌باش هستند تا شرایط به حالت معمولی برگردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار