سخنگوی شرکت ملی گاز:
سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به جهش ناگهانی مصرف گاز در کشور، گفت: مشکل افت فشار در انتهای خطوط لوله در استان کردستان و شهر مریوان از نیمه شب دیشب برطرف شد،اما ممکن است عملیات وصل مجدد گاز تک تک مشترکان تا صبح طول کشیده باشد.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 08 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: دیروز به علت سرمای شدید در 17 یا 18 استان کشور، مصرف گاز به صورت ناگهانی به میزان 100 میلیون متر مکعب بالا رفت و با افت فشار در انتهای بعضی از لوله اصلی و قطع گاز برخی مشترکان در استان کردستان و شهر مریوان روبرو شدیم.

وی گفت: با تلاش شرکت ملی گاز از ظهر دیروز مشکل حل شد و از نیمه شب دیشب فشار گاز برگشت اما ممکن است عملیات وصل مجدد گاز تک تک مشترکان تا صبح طول کشیده باشد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به قطع گاز بعضی مشترکان در شهر مریوان و توابع آن به صورت پراکنده در اثر سرمای ناگهانی خاطر نشان کرد: اینکه به صورت ناگهانی در 17 استان کشور درجه حرارت زیر 15 درجه زیر صفر برسد یک مسئله غیرمترقبه است و طبیعتاً در انتهای خطوط افت فشار تولید می‌کند اما ما با تمام امکانات تلاش می‌کنیم که این اتفاق نیافتد.

وی گفت: مصرف گاز خانگی از 350 میلیون متر مکعب در روز شنبه در غروب روز یکشنبه به 450 میلیون متر مکعب رسید و دیروز عصر هم 30 میلیون متر مکعب به آن اضافه شد که به معنی مصرف نزدیک به 500 میلیون متر مکعب گاز خانگی است که این رقم بسیار بالا محسوب می‌شود و برای تأمین آن عملیات عظیمی مورد نیاز است و ما با تمام توان تلاش می‌کنیم که این کار را انجام دهیم.

بوجارزاده افزود: به هر صورت ممکن است در بعضی خطوط که در انتهای مسیر هستند افت فشار اتفاق بیفتد و ما به همکاری مردم در مدیریت مصرف گاز و صرفه‌جویی به شدت نیاز داریم.

روز گذشته فرماندار مریوان اعلام کرده بود که گاز 4 هزار خانوار در این شهر و توابع آن قطع شده است. بر این اساس این قطعی گاز به جز مریوان و روستاهاهای اطراف آن، در شهرهایی مانند بیجار و دهگلان هم گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار