معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از شناور سازی و آزاد سازی نرخ مجتمع های آبدرمانی و آبهای گرم سنتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 08 December 2015
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، قادر تقی زاده روز سه شنبه گفت: این طرح مصوبه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی است که با هدف افزایش میزان سرمایه گذاری ، رقابت ، کیفیت خدمات و سطح بهداشت و استفاده مراکز مذکور از متخصصان امر در حوزه آبهای درمانی اجرا خواهد شد.
او گفت: در جلسه کمیته مشترک پیشنهاد شد تامین اعتبار لازم برای استاندارد سازی و درجه بندی مجتمع های آب درمانی و آبهای گرم استان از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل انجام شود.
تقی زاده اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، تدوین استاندارد ملی مجتمع های آبدرمانی به استان اردبیل محول شده که پس از مطالعه و تدوین و تصویب طرح ملی استانداردسازی و درجه بندی مجتمع های آبدرمانی و
آبهای گرم سنتی به کل کشور ابلاغ خواهد شد.
او همچنین به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با شعار 'میهمان ما باشید' در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران اشاره کرد و خواستار مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله شرکت آب منطقه ای ، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل امور عشایری ، اتاق بازرگانی و صنایع و معاون و شهرداری ها و بخش خصوصی استان در این نمایشگاه شد.
تقی زاده همچنین با اشاره به بازنگری آیین نامه ایجاد ، اصلاح ، تکمیل ، درجه بندی ، نرخ گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب هیات دولت افزود: طبق آیین نامه جدید تمام واحدهای پذیرایی مستقر در پایانه های مسافربری ، گمرک ها ، فرودگاه ها و واحدهای پذیرایی و مجتمع های رفاهی بین راهی و مراکز پذیرایی منفرد بر اساس ضوابط موجود درجه بندی شده و صدور مجوز و نظارت بر آنها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام می گیرد.
او بر لزوم تصمیم گیری در زمینه صدور پروانه های بهره برداری یا پروانه کسب به واحدهای پذیرایی بین راهی به ویژه در مسیر اردبیل - نیر شد که بر اساس مصوبه کارگروه قرار است صدور پروانه های تاسیس از طریق بخشداری ها بر اساس ضوابط فنی موجود و با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و تجارت ، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و این اداره کل و صدور پروانه کسب واحدهای پذیرایی واقع در محدوده شهر به ویژه اردبیل از طریق سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه مربوطه و خارج از محدوده شهرها توسط این اداره کل صورت گیرد و صدور هرگونه پروانه کسب از طریق بخشداری و دهیاری ها ممنوع شود.
چشمه های آب معدنی استان اردبیل در شهرهای سرعین ، مشگین شهر ، نیر ، کوثر و اردبیل متمرکز هستند ، این چشمه ها همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی هستند.
برخی از این چشمه ها که دارای خاصیت در مانی هستند به صورت استخر مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از چشمه های آب سرد نیز کاربرد آشامیدنی دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار