دکتر حسین مهدی زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، صبح چهارشنبه(18 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: هفته پژوهش با حضور اساتید و دانشجویان پژوهشگر در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، گفت: هدف و دغدغه اصلی ما در دانشگاه تبدیل علم به فناوری بوده که در این راستا باید دانشگاه به یک دانشگاه تولید کارآفرین تبدیل شود.

دکتر حسین مهدی زاده، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، صبح چهارشنبه(18 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار کرد: هفته پژوهش با حضور اساتید و دانشجویان پژوهشگر در استان برگزار می‌شود.

وی، افزود: ستاد ملی بزرگداشت هفته پژوهش در کشور به ریاست رئیس محترم جمهور و دبیری وزیر محترم علوم و تحقیقات و فناوری و در استان نیز ستاد بزرگداشت به ریاست استاندار و دبیری آن بر عهده آقای دکتر علی‌اکبری، رئیس دانشگاه مادر استان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، هفته پژوهش از روز یکشنبه 22 تا جمعه 27 آذر سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلفی برگزارمی شود که در یکی از این برنامه‌ها با عنوان  دانشگاه و مدرسه، شرایط  بازدید دانش آموزان از محیط دانشگاه، آزمایشگاه، کتابخانه‌ها و مرکز اینترنت دانشگاه فراهم می‌شود و دانش آموزان در یک اردوی یک‌روزه با محیط دانشگاه آشنا خواهند شد.

مهدی زاده، با اشاره به اینکه مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در 22 آذرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراسم خاص پژوهشگران دانشگاه ایلام ازجمله اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و کارکنان پژوهشگر بوده که با کسب معیارهای موردنظر، شایسته دریافت لوح تقدیر هستند.

وی، به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در روزهای 24 و 25 آذر سال جاری در نحل این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه کلیه دستگاه‌های اجرایی استان که در حوزه پژوهش فعالیت دارند غرفه خواهند داشت و دستاوردهای پژوهشی خود را  در معرض  نمایش خواهند گذاشت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، بابیان اینکه تلاش می‌شود که نقش پژوهش را با کمک رسانه‌ها و  مطبوعات به اقشار مختلف به‌درستی شناسانده  و دستاوردهای این حوزه به جامعه منتقل شود، گفت: نشست پژوهشگران برگزیده استان با استاندار و معاونین وی برگزار می‌شود که در این نشست، تریبون  در اختیار پژوهشگران استان قرار داده  می‌شود که نقدها و دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه‌های توسعه استان مطرح کنند.

دکتری مهدی زاده، در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار، دانشگاه ایلام جزو 10 دانشگاه دوم کشور ازنظر فعالیت‌های پژوهشی است و ازنظر تولید مقاله کتاب، طرح‌های پژوهشی فعالیت‌های بسیار خوبی در این دانشگاه انجام‌شده و اعتبارت پژوهشی دانشگاه در سال جاری حدود 80 درصد افزایش پیداکرده است.

وی، ابراز کرد: سه پروژه نسبتاً بزرگ در طی یک سال گذشته ازجمله کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام با مساحتی حدود 7 هزار مترمربع، آزمایشگاه مرکزی با 20 آزمایشگاه و مساحتی حدود 5 هزار و 100 مترمربع  امسال به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون 12 آزمایشگاه از این مجموعه مجهز  شده و با اتمام آن، حدود 35 درصد به ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه ایلام افزوده می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام، دستگاه‌های جدید این آزمایشگاه به سایر دانشگاه‌های استان نیز خدمات ارائه خواهد کرد، گفت:  فضایی در حدود 600 مترمربع در اختیار مرکز رشد دانشگاه قرارگرفته که ظرفیت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری در این مکان وجود دارد و تاکنون حدود یک‌صد میلیون تومان به افراد خلاق این مجموعه کمک و حمایت مالی برای تحقق ایده‌های علمی شده است.

دکتری مهدی زاده، افزود: دغدغه اصلی ما این است در زمینه تبدیل علم به فناوری باید تلاش کنیم، مقاله و کتاب به‌تنهایی فایده‌ای ندارد و در این زمینه باید دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و دانشگاهی که کارآفرین تولید می‌کند تبدیل شود و باید در این زمینه تلاش شود.

وی، بابیان اینکه دفتر ارتباط با صنعت در استان فعال‌شده است، خاطرنشان کرد: طرح آموزشی مهارت‌های کارآفرینی در دانشگاه ایلام برای دانشجویان برگزار می‌شود و تمام دانشجویان مهارت‌های کسب‌وکار را فرا خواهند گرفت و همچنین اولین کارگاه استارت تاپ در راستای تجاری‌سازی ایده‌هایی که منجر به کارآفرینی شود در این دانشگاه برگزار خواهد شد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار