مدیر منطقه آزاد هرمز گفت: با تصویب نهایی الحاق این جزیره به منطقه آزاد قشم در مجلس شورای اسلامی، برنامه جذب سرمایه گذاران در زمینه فعالیت های گردشگری، بهداشت و درمان، صنایع غیرآلاینده، تجارت، خدمات، ورزش و حوزه فرهنگ در این جزیره آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 11 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایسنا، عباس خدادادزاده افزود: مرحله نخست مطالعات راهبردی جزیره هرمز توسط شرکت مشاور به پایان رسیده است.
 
وی اظهار کرد: جزیره هرمز به دلیل شرایط آب و هوای کاملا سالم، می تواند در حوزه های مختلف با جذب سرمایه گذاران به مرکز مهم حوزه سلامت و گردشگری برای مسافران داخل و خارج کشور تبدیل شود.
 
مدیر منطقه آزاد هرمز،به جذب سرمایه گذارها در زمینه ورزش های آبی، ایجاد پلاژ بانوان و آقایان و همچنین فضای مناسب برای ورزش های ساحلی تاکید کرد.
 
خدادادزاده ابا اشاره به اینکه تصویب نهایی لایحه الحاق هرمز به سازمان منطقه آزاد قشم بزودی انجام می شود، اضافه کرد: جزیره هرمز با ۴۲ کیلومتر مربع وسعت در ورودی خلیج فارس یکی از جزایر چهار گانه شهرستان قشم محسوب می شود.
 
به گزارش ایسنا، این جزیره با اهدای ۳۶ شهید در دوران دفاع مقدس و در مقایسه با جمعیت سال های جنگ تحمیلی توانست عنوان بیشترین تعداد شهدای اهدا شده به انقلاب را بخود اختصاص دهد.
 
هم اکنون بیش از ۶ هزار نفر در جزیره هرمز زندگی می کنند که بیشتر آن ها درآمد خود را از طریق صید و صیادی تامین می کنند.
 
از جمله ظرفیت های مهم  گردشگری موجود در این جزیره می توان به غار نمکی، قلعه پرتغالی ها، کوههای رنگی، معدن خاک سرخ، طیف وسیعی از خاک رنگی که همه ساله با حضور هنرمندان کشور بزرگترین فرش خاکی در آن ایجاد می شود به همراه سواحل زیبا آن اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار