گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان؛
تابناک: این شهید بزرگوار در حالی در 20 آذر سال 60 مورد حمله وحشیانه سازمان مجاهیدن خلق قرار گرفت که در حال حرکت برای اقامه نماز جمعه شهر شیراز بود. شدت حمله به قدری بود که بدن این شهید بزرگوار متلاشی شد و آثار و بقایای آن به در و دیوار مسجد چسبید.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 11 December 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به امامت، آیت الله طباطبائی نژاد و با محوریت، شهادت سومین شهید محراب، اربعین حسینی و تبیین شخصیت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد.

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان در ذیل می آید:

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با اشاره به تقارن امروز با سالگرد شهادت سومین شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب از شرایط حاکم بر دنیای امروز اظهار تعجب و اظهارکرد: این شهید بزرگوار در حالی در 20 آذر سال 60  مورد حمله وحشیانه سازمان مجاهیدن خلق قرار گرفت که در حال حرکت برای اقامه نماز جمعه شهر شیراز بود. شدت حمله به قدری بود که بدن این شهید بزرگوار متلاشی شد و آثار و بقایای آن به در و دیوار مسجد چسبید و عجیب از این دنیا که نام منافقین توسط رییس تروریست های عالم یعنی آمریکا از لیست تروریست ها خط زده می شود و به راحتی از عمق جنایت های این گروه تروریستی در ایران می گذرند.

وی درباره سال های زندگی امام رضا (ع) در توس و نحوه شهادت مظلومانه آن حضرت، اظهار کرد: دلیل حضورامام رضا (ع) در ایران در ظاهر دعوت مامون خلیفه وقت عباسی و در حقیقت نوعی اجبار و تبعید تلقی می شد به طوری که آن امام بزرگوار در زمان ترک مدینه همه یاران و عزیزان خود را جمع کرد و از آن ها خواست که برای او گریه کنند چرا که این سفر، سفر مرگ او خواهد بود. با این وجود امام رضا (ع) در تمام طول مسیر لحظه ای از روشن گری و هدایت مردم و تبیین دلایل لزوم پایبندی مسلمانان به اصل امامت فروگذار نکرد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش مهم سیاسی و فرهنگی امام رضا (ع) در دربار عباسیان گفت: امام رضا (ع) در مناظراتی که مامون در دربار خود با هدف اثبات ضعف دین اسلام برپا می کرد شرکت بی نظیر داشت و در همه آن مناظرات نیز پیروز می شد و با کلام خویش روز به روز بر میزان نفوذ اسلام و کلام اهل بیت در میان مردم ایران افزود.

وی با بیان اینکه داعش به سبب جنایات بسیاری که تاکنون انجام داده است، دارای صفات و عادات عصر جاهلیت است، اظهار داشت: این رفتارها در زمان جاهلی وجود داشت و اکنون هم در چنین گروهک هایی رفتارهای جاهلی بروز دوباره یافته است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در بسیاری از روایات ذکر شده که پیامبر (ص) کتابی غیر از قرآن نخوانده و ننوشته است، گفت: به امر خداوند تمام فضائل و دانسته ها به پیامبر و امامان(س) اهدا شد.

وی گفت: در قرآن کریم مردم به خوبی ها و نیکی ها سفارش شده اند، همچنین پاکی ها، حلال و کارهای خبیث، حرام شده است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد:عزاداری های محرم و صفر هر سال پر رونق تر می شودو حضورجمعیت میلیونی زائران در اربعین حسینی مانوری بزرگ و با ارزش است.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: چنین مراسمی با 20 تا 25 میلیون جمعیت از کشورهای مختلف، در تاریخ نظیر نداشته است.

به گفته امام جمعه اصفهان، عزاداری ها باید اشخاص را به سمت و سوی اطاعت از خدا و رسول سوق دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :