کد خبر: ۱۴۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳ 15 December 2015
یک رسانه غربی در مقاله ای زیر عنوان «غیر قابل سکونت بودن شهرهای اطراف خلیج فارس در آینده ای نه چندان دور» نوشت: کنفرانس اقلیمی پاریس 9 آذر تا 21 آذر به موافقت نامه ای بین المللی برای مهار گرمایش زمین دست یافت.

به گزارش «تابناک یزد»، این رسانه در ادامه افزود: این توافق، تاریخی توصیف شده و این در حالی است که این نگرانی جدی از طرف سازمان ها و کارشناسان دلسوز محیط زیست ابراز می شود که حد تلاشی که قرار است صورت گیرد با فاجعه ای که زندگی بر روی کره خاکی را تهدید می کند، همخوانی ندارد.

ایرانیان اکنون آشکارا ابعادی از فاجعه را در قلمرو خود می بینند، اما هنوز به نظر می رسد که افکار عمومی نسبت به کلیت قضیه کم توجه است.

نتایج یک تحقیق در زمینه تأثیر تغییرات اقلیمی در منطقه خلیج فارس با 99 درصد اطمینان، یعنی فقط با یک درصد احتمال خطا نشان می دهد که شتاب گرم شدن زمین ناشی از گاز های گلخانه ای است، گازهایی که توسط بشر تولید شده و همچنان با روند فزاینده ای تولید می شوند.

ذوب شدن یخ های قطب شمال و جنوب و یخچال های طبیعی و در نتیجه بالا آمدن سطح آب دریا ها ی آزاد از پی آمد های این پدیده است.

در این زمینه پژوهش های قابل ملاحظه ای انجام گرفته است. این که دمای کره زمین به طور کلی تا چه اندازه بالا خواهد رفت و چه نتیجه ای در مناطق مختلف زمین برجای خواهد گذاشت مورد بررسی قرارگرفته است.


ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار