استاندار:
استاندار ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، این استان رتبه برتر همبستگی ملی را در میان سایر استان های کشور دارد.
کد خبر: ۱۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 15 December 2015
استاندار ایلام گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، این استان رتبه برتر همبستگی ملی را در میان سایر استان های کشور دارد.
به گزارش تابناک ایلام،محمدرضا مروارید روز سه شنبه در دیدار اعضای اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: اعضای اتاق بازرگانی ایران همواره در امور خیر پیشتاز بوده اند و امیدواریم با توجه به وقوع سیل ماه گذشته در ایلام، به یاری مردم و مسئولان این استان بشتابند.
وی با بیان اینکه تاکنون 600 میلیارد ریال برای جبران خسارت های ناشی از سیل برای استان ایلام به تصویب رسیده است، ابراز امیدواری کرد: با این اعتبار بخشی از مشکلات ایجاد شده در استان را جبران کنیم.
مروارید با اعلام اینکه قوانین و اعتبارات کشور امکان بازپرداخت تمام خسارت های وارده شده ناشی از حوادث طبیعی را ندارد، از همه خیران کشور خواست در مواقع بروز حوادث خسارت هایی چون سیل، مشارکت بیشتری داشته باشند، همچنانکه در گذشته نیز شاهد حضور چشمگیر خیران در این بخش ها بوده ایم.
مروارید ادامه داد: طبق خسارت سنجی های به عمل آمده توسط کارشناسان پس از بروز سیل، بیش از 600 واحد تجاری متحمل خسارت شده اند و امکانات و وسایل زندگی حدود 300 خانوار نیز به صورت کامل از بین رفته است.
استاندار ایلام از بیمه بودن خانواده های خسارت دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: این خانواده ها از طریق دو نهاد فوق روند دریافت خسارت های خود را پیگیری می کنند.
مدیرکل بحران استان ایلام هم در این نشست گفت: حجم خسارت های وارده به مناطق سیل زده استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
احمد کرمی افزود: این خسارت ها در بخش های زیربنایی همچون کشارزی، شبکه های آب و فاضلاب، ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری بوده است.
بر اثر وقوع سیل اوایل ماه گذشته (آبان) در استان ایلام، بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسکونی، تجاری و صنعتی و یک هزار دستگاه خودرو خسارت وارد شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار