تولیت مسجد مقدس جمکران:
تولیت مسجد مقدس جمکران در پیامی گفت: انسان‌های بیدار، امت اسلامی و سربازان جبهه‌ انقلاب باید برای نابودی استکبار، وحدت حول محور مشترکات دین را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 16 December 2015
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در پیامی به جشنواره پوستر وحدت که در آستانه نهم ربیع الاول با حضور طراحان برجسته کشوری در مسجد مقدس جمکران آغاز به کار کرده است، زبان هنر متعهد را تلنگری بر خواب‌زدگان و احیاکننده‌ دل‌های جهانیان دانست.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پیام خود آورده است: در عصری که مدرنیته در مسیر مسخ انسان‌ها گام برمی‌دارد و نظام سلطه و استکبار نیز از همه ابزار‌ها برای سجده انسان به اومانیسم بهره می‌جوید، زبان هنر متعهد، تلنگری بر خواب‌زدگان و احیاکننده دل‌های جهانیان خواهد بود؛ زبانی که مرزهای جغرافیایی را در‌می‌نوردد و مخاطبش را نه قومیت‌ها و قبیله‌ها که فطرت‌ها قرار می‌دهد.

در بخشی از این پیام آمده است: اگر بخواهیم نوای حقانیت اسلام ناب و صدای رسای انقلاب مستضعفان را به گوش جهانیان برسانیم و گوش‌های شنوا و جان‌های بیدار را به حرکت درآوریم، ناگزیریم زبان و بیان «هنر» را به خدمت درآوریم و از آن مرکبی راهور برای جبهه انقلاب اسلامی بسازیم.

این پیام می‌افزاید: اینک که امریکا و نظام سلطه، به همت و دست‌های درهم تنیده امت اسلامی و ملت‌های بیدار شده، در ورطه نابودی گرفتار آمده است، مستکبران عالم نجات خود را در تفرقه و جدایی این امت می‌بینند و برای حفظ خود و عقیم کردن بیداری اسلامی، سیاست همیشگی تفرقه‌اندازی بین امت اسلامی و آزادی‌خواهان جهان را با تسنن امریکایی و تشیع انگلیسی، پررنگ‌تر از هر زمان دیگر دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام رحیمیان در پیام خود خطاب به طراحان انقلابی آورده است: در این شرایط، انسان‌های بیدار، امت اسلامی و سربازان جبهه انقلاب اسلامی، باید وحدت حول محور مشترکات دین را سرلوحه کار خود قرار دهند و با مشق وحدت، همراه با همه مستضعفان عالم، برای نابودی استکبار در صف واحد قرار گیرند.

 در بخش پایانی پیام تولیت مسجد مقدس جمکران به کارگاه پوستر وحدت (حبل الله) آمده: با توجه به این کلام حکمت‌آمیز رهبر معظم انقلاب که «ابزارهاى هنرى، بى‌شک، رسا‌ترین، بلیغ‌ترین و کارى‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است» گام عملی پوستر «حبل الله» با بهره‌گیری از زبان هنر، که در آستانه نهم ربیع‌الاول و سالروز امامت موعود امم، حضرت ولی عصر(عج) به اجرا درمی‌آید، موضوع‌شناسی درست و کاری صحیح است که خلاءهای موجود را دریافته و ان‌شاءالله بتواند در عرصه وحدت امت اسلامی، الهام‌بخش و مؤثر باشد.

کارگاه جشنواره ملی پوستر وحدت ۲۴ آذرماه فعالیت خود را طی یک مراسم افتتاحیه آغاز کرد و تا ۲۷ آذرماه نیز به فعالیت خود اادمه خواهد داد.

 پوسترهایی که در این کارگاه‌ها تولید می‌شود؛ در روز آخر مورد ارزیابی، نقد و بررسی و داوری قرار می‌گیرد و سپس در سایت اینترنتی نهضت مردمی پوستر انقلاب، کانون هنر شیعی و دیگر شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود و علاوه بر آن قرار است این پوسترها در شهرهای تهران، مشهد، قم و اصفهان در محیط‌های شهری به اکران عمومی در آید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار