کد خبر: ۱۴۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴ 17 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

فرماندار ماسال گفت: سگ‌گزیدگی به عنوان مشکل اساسی ماسال سلامت شهروندان این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، محمود قاسم‌نژاد ظهر امروز در نشست شورای بهداشت و سلامت این شهرستان با تاکید بر ضرورت مبارزه با سگ‌های ولگرد، اظهار کرد: تشکیل کمیته ویژه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از طرف شهرداران و برنامه‌ریزی سریع برای زنده‌گیری سگ‌های ولگرد ضروری است.

وی نبود امکانات موجود برای زنده‌گیری سگ‌ها و ممنوعیت کشتار سگ‌ها را دلیل افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در ماسال عنوان کرد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه سگ‌ گزیدگی از جمله اساسی‌ترین مسئله این شهرستان در حوزه سلامت است، تصریح کرد: سگ گزیدگی سلامت شهروندان ماسالی را تهدید می‌کند.

وی نحوه نگهداری از سگ‌های ولگرد و فقدان امکانات لازم در این زمینه را از معضلات دیگر شهرستان ماسال ذکر کرد.

قاسم‌نژاد درباره شیوع بیماری آنفلوآنزا، گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور موجب التهاب و نگرانی عموم مردم شده و باید در زمینه توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری از بیمارهای واگیردار اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید نگرش مردم را نسبت به بیمارستان و حوزه درمان شهرستان ارتقا دهیم، خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات دقیق و اقدام برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار در مدارس از جمله اقدام‌های مهم است.

قاسم‌نژاد نهادینه کردن مسایل بهداشتی با برنامه‌های آموزشی در مدارس را امری مهم دانست و یادآور شد: پیگیری سریع و بهسازی چشمه‌های موجود در ییلاقات توسط اداره‌های مربوطه ضرورت دارد.

وی در پایان روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان رسالت ماسال را خوب توصیف کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار