عضو هیئت علمی و کارشناس ارشد روابط عمومی موسسه سرم‌سازی و تولید واکسن رازی گفت: تلاش می‌کنیم پنج محصول جدید را در سال آینده وارد بازار کنیم که این محصولات در حوزه واکسن و سرم مورد نیاز کشور است.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶ 18 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حبیب عبودی شامگاه پنج‌شنبه در گردهمایی اعضای هیئت رئیسه موسسه تولید واکسن و سرم رازی در هتل لاله سرعین اظهار کرد: موسسه رازی با قدمت 90 ساله خود در تولید واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیکی ورود پیدا کرده و توانسته است بیش از 73 محصول تولید شده را روانه بازار مصرف کند.

وی گفت: ما تنها موسسه دولتی هستیم که در حوزه تحقیق و پژوهش در مورد بیماری‌ها و تولید یک‌جای واکسن و سرم مورد نیاز آنها ورود پیدا کردیم، به طوری که موسسه رازی 9 واکسن مهم و استراتژی و هفت واکسن انحصاری را تولید و روانه بازار کرده است.

عضو هیئت علمی و کارشناس ارشد روابط عمومی موسسه سرم‌سازی و تولید واکسن رازی ادامه داد: ما در تولید واکسن دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، سرخک، و قطره فلج اطفال با نشان موسسه رازی در سطح کشور موفق عمل کردیم، به طوری که در حال حاضر در کشور بیماری فلج اطفال در حال کنترل است و به رغم آلوده بودن کشورهای همسایه نظیر پاکستان، افغانستان و عراق به ویروس فلج اطفال که انتقال آن نیز سریع است، ما ایمنی بالایی را در کشور در سایه تولید واکسن آن به وجود آوردیم.

عبودی در زمینه تولید واکسن طیور نیز گفت: کشور ما به هفت میلیارد دز واکسن نیاز دارد که موسسه رازی سه میلیارد دز آن را تولید می‌کند که 40 درصد نیاز کشور است.

وی عنوان کرد: البته آمادگی داریم واکسن طیور را در صورت صلاحدید مسئولان تا 100 درصد نیاز کشور تولید و تامین کنیم، به شرط آنکه جلوی واردات آن گرفته شده و حمایت مالی از موسسه رازی انجام شود.

عضو هیئت علمی و کارشناس ارشد روابط عمومی موسسه سرم‌سازی و تولید واکسن رازی از فراهم بودن زیرساخت‌های تولید 100 درصدی واکسن طیور در کشور خبر داد و گفت: در بحث واکسن دامی نیز تا 90 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

عبودی تصریح کرد: ما در تولید آنتی‌سرم‌های ضد مار و عقرب‌گزیدگی نیز تا 100 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

وی از صادرات محصولات موسسه رازی به عراق، افغانستان و برخی کشورهای همسایه خبر داد و گفت: هر چند موسسه رازی به شرایط استاندارد مورد درخواست کشورهای اروپایی تولیدی نداشته، ولی توانسته نیاز کشورهای خاورمیانه و منطقه را با استانداردهای مناسب تامین کند، به طوری که شعار ما تبدیل بزرگترین موسسه تحقیقاتی و تولید واکسن جهان اسلام است.

عضو هیئت علمی و کارشناس ارشد روابط عمومی موسسه سرم‌سازی و تولید واکسن رازی افزود: ما در زمان تحریم نیز به رغم برخی مشکلات توانستیم در بسیاری از حوزه‌ها 100 درصد نیاز کشورمان را تامین کنیم و حتی زمینه صادرات خوب سرم و واکسن را که ارزش چندین برابری در مقابل صادرات نفت دارد، تامین کنیم.

عبودی یادآور شد: موسسه رازی در شش استان کشور شامل اهواز، اراک، کرمان، مشهد شیراز و یزد شعبه دارد و در 34 استان کشور نمایندگی رسمی فروش محصولات داریم.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان استان اردبیل نیز با توجه به ظرفیت و توانمندی دام و طیوری که در این استان وجود دارد، اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری نمایندگی موسسه رازی داشته باشند، در این حوزه می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، عبودی در پایان سخنان خود با بیان اینکه پنج محصول جدید موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی در سال آینده راهی بازار می‌شود، اظهار کرد: این محصولات، محصولات جدیدی است که قطعا می‌تواند مانع از واردات کشورمان در این حوزه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار