ارتفاعات استان ایلام به ویژه در بخش‌های شمالی استان از ابتدای بامداد جمعه با شروع بارش‌ برف سفیدپوش شد.
کد خبر: ۱۴۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 19 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، ارتفاعات استان ایلام به ویژه در بخش‌های شمالی استان از ابتدای بامداد جمعه با شروع بارش‌ برف سفیدپوش شد.

در واپیسن روزهای پاییزی در استان ایلام بارش‌های پاییزی چهره ارتفاعات استان ایلام را دگرگون کرده و لایه‌ای از برف در ارتفاعات مناطق شمالی استان دیده می‌شود.

بارش‌ها در مناطق گرمسیری استان به شکل باران و در مناطق سردسیری و ارتفاعات استان ایلام به شکل برف بوده و اکنون روند بارش‌ها کند شده و تنها به صورت رگباری ادامه دارد.

استان ایلام یکی از مناطق از کشور است که طی سال‌های اخیر دچار خشکسالی مفرطی شده و قشر دامداران و کشاورزان و حتی مردم عادی استان ایلام را در استمرار این روند خشکسالی نگران کرده است.

اما بارش‌های ابتدای پاییز امسال تاکنون و حجم بارش‌ها و صرف‌نظر از خسارت بارش‌های اولیه و بروز سیل در شهر ایلام و برخی مناطق استان، سبب خوشحالی مردمان این دیار خشک شده است که در گذشته بر اثر وضعیت توپوگرافی و طبیعت زیبا و بکر و سرسبز ناشی از نزولات آسمانی در میان استان‌های قرار گرفته در سلسله جبال زاگرس به عروس زاگرس معروف شده است.

یکی از کشاورزان استان ایلام در این باره می‌گوید: کاهش نزولات آسمانی طی سال‌های گذشته افزون بر روند کاهش تولید زراعی سبب کاهش تولیدات دامی در استان ایلام شده است.

علی محمدی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: روند کاهش تولیدات زراعی و کشاورزی و باغی و دامی در استان ایلام مشکلات فراوانی را برای قشر تولیدکننده و حتی مصرف‌کننده پدید آورد به نحوی که بخشی از تولیدات مورد نیاز به گوشت قرمز استان از دیگر مناطق کشور و استان‌های همجوار از جمله استان لرستان تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: اما بارش‌های مطلوب پاییزه امسال و پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی مبنی براستمرار بارش‌ها و حجم مطلوب بارش‌ها در فصل زمستان نوید بخش سالی پر رونق از حیث تولید محصولات زراعی و دامی و ... است.

یکی دیگر از دامداران استان ایلام گفت: تهیه علوفه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشاورزان در سال‌های اخیر بود که خوشبختانه با عنایت پروردگار و بارش نزولات آسمانی دغدغه تأمین علوفه در فصل بهار برای دامداران رفع شده است.

سعید داوری روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: دارای یک واحد تولیدی نیمه صنعتی پرواربندی گوسفند هستم که بخشی از علوفه مورد نیاز گوسفندان از چراگاه‌های استان تامین کرده است.

وی ادامه داد: قطعاً میزان و حجم بارش‌های امسال و تناوب در بارش‌ها، زمینه توسعه فعالیت کشاورزان و دامداران استان ایلام را فراهم کرده و بخشی از مشکلات رفع خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نیز در این باره معتقد است: موج جدید بارشی از بامداد امروز جمعه وارد استان ایلام شد و بخش عمده‌‌ای از مناطق استان را در بر گرفته است.

یوسف شیخ‌الملوکی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: بارش‌ها در مناطق سردسیری و ارتفاعات به صورت برف و در مناطق گرمسیری استان به صورت باران بوده است.

وی ادامه داد: این موج جدید تا اواخر امروز در استان ایلام فعال بوده و بیشتر مناطق استان ایلام را در بر خواهد گرفت و اکنون بخشی از ارتفاعات شمال استان در واپسین روزهای پاییزی بر اثر بارش برف سفید پوش شده است./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار