آخرین اخبار انتخاباتی خوزستان؛
رییس ستاد انتخابات خوزستان هم از ثبت نام 60 نفر در نخستین روز ثبت نام نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان خبر داده است
کد خبر: ۱۴۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 20 December 2015

آیت الله محسن حیدری با حضور در فرمانداری اهواز در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. همچنین با ثبت نام حجت الاسلام محمدجواد مرمضی تعداد کاندیداهای این انتخابات از خوزستان به7 نفر رسید.

پیش از این آیت اله عباس کعبی (عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری)، آیت اله عبدالکریم فرحانی (معاون حوزه های علمیه کشور)، آیت اله سیدعلی شفیعی (نماینده فعلی مجلس خبرگان)، حجت الاسلام سیدحسن حسن زاده (امام جمعه موقت اهواز) و آیت اله سیدمحمدعلی موسوی جزایری (نماینده ولی فقیه در خوزستان) برای نامزدی در انتخابات این دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده بودند.

آیت الله حیدری در حاشیه ثبت نام در گفتگو با خبرنگاران، وظیفه اصلی و قانونی این مجلس را تعیین رهبری در زمانی که جامعه با فقدان رهبری روبه رو می شود و نیز برای استمرار رهبری عنوان کرد.

نماینده دوره چهارم مجلس خبرگان با بیان وظایف قانونی مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه قانونی ندارد، با این وجود با توجه به اینکه علمای عضو مجلس خبرگان در بین مردم حضور و نسبت به مشکلات مردم آگاهی دارند، همچنین بر اساس عهد و پیمانی که با خدا بسته شده، باید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نباشند و به عنوان صدای رسای مردم نزد مسئولان عمل کنند و نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان امسال در زمان اجلاسیه آن مسائل استان را به رئیس جمهور انتقال داده و از وی خواستند برای حل آنها اقدام کند.

آیت اله حیدری، با تاکید بر حضور حداکثری و رعایت آرامش و وحدت در جامعه گفت: سلامتی نظام و مشروعیت آن تا حدودی به سلامتی انتخابات بستگی دارد.

نخستین روز ثبت نام؛ 12 کاندیدای مجلس از اهواز/ 60 نفر در استان 
بگفته فرماندار اهواز در نخستین روز نام نویسی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 12 نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کردند.
نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از صبح روز شنبه در ستاد انتخابات اهواز که در فرمانداری مستقر شده است آغاز و تا یک هفته دیگر ادامه می یابد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان هم از ثبت نام 60 نفر در نخستین روز ثبت نام نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان خبر داده است.

بگفته فرج اله خبیر از این تعداد 56 نفر مرد و چهار نفر زن هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار