آخرین آمار کاندیداهای انتخابات اسفندماه در خوزستان؛
طی روزهای اخیر پس از پخش گزارشی در تلویزیون، در برخی شبکه های مجازی، شایعه ای مبنی بر عدم ممنوعیت ثبت نام اعضای شوراهای شهر و روستا در حوزه های انخابیه محل خدمت شان منتشر شد
کد خبر: ۱۴۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 21 December 2015
آخرین اخبار اعلامی از سوی ستاد انتخابات استان خوزستان نشان می دهد تاپایان روز دوم ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 128 نفر نام نویسی کردند. همچنین تا پایان پنجمین روز ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری 12 نفر از خوزستان اعلام کاندیداتوری کردند.

بگفته فرج اله خبیر، از 128 کاندیدای مجلس، 120 نفر مرد و هشت نفر زن هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود:  دو هزار و 950 شعبه رای گیری در خوزستان درنظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بیش از سه میلیون و 340 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در خوزستان هستند اما هنوز آماری از رای اولی ها اعلام نشده است.

وی گفت: بیشترین تعداد ثبت نام نامزدها در حوزه انتخابیه اهواز و کمترین آن در شهرستان شادگان با ثبت نام یک نفر بوده است.

خبیر گفت: قرار شده است که هشت حوزه انتخابیه از جمله پنج کلان شهر انتخابات را به صورت الکترونیکی انجام دهند، که حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون انتخابات نیز یکی از آنهاست.

 آیا اعضای شوراها می توانند ثبت نام کنند؟
طی روزهای اخیر پس از پخش گزارشی در تلویزیون، در برخی شبکه های مجازی، شایعه ای مبنی بر عدم ممنوعیت ثبت نام اعضای شوراهای شهر و روستا در حوزه های انخابیه محل خدمت شان منتشر شد.

این در حالی است که اعلام وزارت کشور مبنی بر عدم اجرای مصوبه اخیر مجلس در انتخابات اسفندماه، ناظر به ممنوعیت اعضای شوراها برای ثبت نام در انتخابات مجلس در هر حوزه انتخابیه ای است. بعبارت دیگر مصوبه اخیر نمایندگان مجلس، که بر اساس آن اعضای شوراها برای کاندیداتوری در هر جای کشور می بایست شش ماه قبل از عضویت در شورا استعفا بدهند، به دور آینده موکول شده است ولی بر اساس قانون قبل که در این دوره هم جاری است (یعنی جزء ب ماده29 قانون انتخابات) اعضای شورا در انتخابات امسال در صورتی می توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت شان ثبت نام کنند که شش ماه قبل استعفا داده باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار