کد خبر: ۱۴۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱ 21 December 2015

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه با توجه به شاخص‌های ثبت شده، هوا به سمت انباشت آلاینده‌ها در کرج پیش می‌رود،گفت: از روز جمعه شاهد انباشت آلاینده‌ها در سطح استان به جز شهرستان‌های اشتهارد و طالقان هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین محمدی در جلسه فوق‌العاده شورای ترافیک استان البرز که امروز در استانداری برگزار شد، با اشاره به مصوبات این جلسه، اظهار داشت: تمامی تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ می‌شود، مستند به قانون است و دستورالعمل‌هایی که توسط شورای عالی ترافیک کشور تصویب می‌شود، به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه در مواقع اضطرار و شرایط خاص جوی آلودگی هوا تصمیم‌گیری لازم توسط سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: با شروع فصل سرما در شهرهای بزرگ صنعتی به سبب پایداری جوی و وارونگی دما که اجازه خروج آلودگی را از جو زمین نمی‌دهد آلودگی افزایش یافته و در حال حاضر شرایط تهران، البرز و قزوین به همین صورت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: از روز جمعه شاهد انباشت آلاینده‌ها در سطح استان به جز شهرستان‌های اشتهارد و طالقان هستیم.

وی با اشاره به متوسط شاخص کیفیت هوای استان البرز در چند روز اخیر گفت: با توجه به شاخص‌های ثبت شده، هوا به سمت انباشت آلاینده‌ها در کرج پیش می‌رود.

محمدی با بیان اینکه یکی از وظایف محیط زیست حفظ سلامتی مردم، دانش‌آموزان و گروه‌های حساس و در معرض آلودگی است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال با این شرایط آلایندگی هوا و وارونگی دما در استان مواجه هستیم که باید زمان بیشتری بدهیم تا منطقه به صورت طبیعی خودپالایی هوا داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و علاوه بر تردد کمتر خودروهای شخصی در سطح شهر، مردم کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار