استاندار قم:
استاندار قم گفت: باید در جهت صادرات صنایع چوبی در استان تلاش بیشتر شود و دست اندرکاران این صنعت راه کارهای ورورد به بازار‌های خارجی را برای خروج از رکود پیدا کنند.
کد خبر: ۱۵۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 23 December 2015
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی در چهارمین همایش صنعت چوب استان قم که در مجتمع ونوس برگزار شد، به بررسی مشکلات این صنف پرداخت و گفت: در همه صنایع مشکلاتی وجود دارد اما هنر این است که دست در دست هم داده و دولت و اتحادیه با هم بتوانند مشکلات را به کمترین حد خود برسانند.

وی برگزاری این همایش را تقدیر از کسانی دانست که با هنر و صنعت خود نقش مهمی در اقتصاد استان و کشور خود ایفا می‌کنند.

استاندار قم با بیان اینکه صنعت چوب، هنر و عشقی است که تنها از ذوق انسانی سرچمه می‌گیرد، افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان در این صنعت فعالیت دارند و ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید مبلمان خام کشور را در بر می‌گیرد.

باید در مسیر ارزش افزوده محصولات چوبی تلاش شود

صادقی با اشاره به اینکه باید در مسیر ارزش افزوده این کالا برنامه‌ریزی و تلاش کرد، گفت: در صادرات محصولات چوبی نیز باید تمهیدات بیشتری اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید در صادرات این صنعت تلاش شود و واحد بازاریابی و بازرگانی فعال‌تر داشته باشد، تصریح کرد: این بر عهده مسئولان این صنف است و باید ورود به بازار‌های خارجی را دنبال کنند.

استاندار قم با بیان اینکه باید راه کار‌های ورود به بازار‌های خارجی را شناسایی و به آن‌ها ورود کرد، تأکید کرد: فعالان این صنعت خودشان بهتر از همه می‌توانند به رونق کار خود بپردازند و با حمایت‌های حاکمیتی و راه حل کار‌شناسان می‌توانند در جهت تقویت آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: مشکلات تمام شدنی نیست و لذا نباید از آن فرار کرد و باید به دنبال راه حل باشیم؛ سعی خواهیم کرد در چهارچوب قوانین و مقررات کمک کنیم تا مشکلات این صنعت کم و کمتر شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار