بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۵۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 25 December 2015
آمار و اسامی نهایی نامزدهای انتخابات خبرگان در خوزستان

اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز و رئیس ستاد انتخابات شهرستان این شهرستان خاطرنشان کرد: در پایان ثبت نام از کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری، تاکنون ۲۴ نفر ثبت نام به عمل آورده اند.

به این ترتیب تاکنون آیت الله عباس کعبی، آیت الله سیدعلی شفیعی، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسن زاده، آیت الله عبدالکریم فرحانی، آیت الله موسوی جزایری، آیت الله حیدری، حجت الاسلام محمد جواد مرمضی، حجت الاسلام جمشید مردانه، حجت الاسلام محمد جواد مروجی طبسی، حجت الاسلام محمد علی جعفری، حجت الاسلام منصور مهدوی، حجت الاسلام محمدتابش، حجت الاسلام میثم الیا، حجت الاسلام محمود حریصی، حجت الاسلام سید علوان نجاتی موسوی، عبدالحسین رضایی راد، حجت الاسلام محمدحسین خلیلی پیربلوت، محمدحسین احمدی شاهرودی، حجت الاسلام علی فلاحیان، حجت الاسلام محمد هادی یوسفی ، حجت الاسلام محمد صادق کعبی نسب، حجت الاسلام مجید تندر، حجت الاسلام عبدالهادی مطلق و حجت الاسلام رسول منتجب نیا از حوزه انتخابیه خوزستان برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند. (جزئیات بیشتر)



کانون های مساجد به رفع خلاءهای حوزه فرهنگی کمک می‌کند

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد که هر ساله شکل بهتری به خود می گیرد، تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات فرهنگی دینی، جذب جوانان به مساجد، کشف استعدادها، فعالیت های هنری در حوزه های ادبیات، فیلم، عکس و... از جمله فعالیت های خوب کانون های مساجد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: تاسیس کانون های تخصصی یک اتفاق مبارکی است که به سمت تخصصی رفتن فعالیت های پژوهشی، تفسیر قرآن و موارد این چنینی و رشد و ارتقای بیشتر این حوزه و استفاده از امکانات موجود کمک بسیار خوبی می کند. (جزئیات بیشتر)



دو کشته و هفت زخمی در سه تصادف

رضا رفیعی مدیر روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی خوزستان اظهار کرد: ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه ۲۹ آذر، بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در کیلومتر پنج جاده نفت سفید به هفتکل، متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر دیگر نیز مصدوم شد.

رفیعی ادامه داد: همچنین حوالی ساعت ۱۳ و ۲۵ دقیقه روز گذشته در برخورد یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در کیلومتر پنج محور دهدز به ایذه چهار نفر زخمی شدند.

مدیر روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی خوزستان خاطرنشان کرد: در سانحه دیگری ساعت هفت و پنج دقیقه صبح امروز درپی تصادف یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه خودروی وانت پیکان در کیلومتر ۲۰ جاده خرمشهر به اهواز متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

رفیعی ادامه داد: دو مصدوم این حادثه به وسیله آمبولانس به بیمارستان خرمشهر منتقل شدند. (جزئیات بیشتر)



ثبت نام اعضای شورای شهر در انتخابات غیر قانونی است

اسماعیل ارزانی فرماندار شهرستان اهواز در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر حضور اعضای شورای شهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خبرنگار تابناک خوزستان گفت: تاکنون بخشنامه ای مبنی بر قانونی بودن ثبت نام اعضای شورای شهر در انتخابات مجلس وجود ندارد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر و تمامی مسئولانی که پست دولتی دارند می بایست در مدت قانونی در نظر گرفته شده، که شش ماه پیش از آغاز ثبت نام است، استعفای خود را رسماً اعلام کنند لذا باتوجه به اتمام این فرصت، اعضای شورای شهر نمی توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کاندید شوند.

ارزانی افزود: تا کنون هیچ یک از اعضای شورای شهر برای حوزه انتخابیه اهواز در انتخابات ثبت نام نکرده اند و ثبت نام آنان درصورت عدم استعفا از سمت خود در شورای شهر غیرقانونی خواهد بود. (جزئیات بیشتر)



افزایش ورود غیرقانونی خوزستانی‌ها به یونان و آلمان

مهرزاد طباطبایی رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود غیرقانونی برخی افراد به کشورهای خارجه اضافه کرد: کشورهای یونان و آلمان شاهد بیشترین ورود غیرقانونی از خوزستان را شاهد بوده که نسبت به این موضوع گلایه کرده و از ورود این افراد به خاک کشورشان جلوگیری کرده‌اند.

وی در پایان عنوان کرد: درصدد هستیم که به زودی روادید فرودگاهی را در استان صادر کنیم تا کسانی که از فرودگاه اهواز وارد کشور می‌شوند در فرودگاه روادید دریافت کنند. (جزئیات بیشتر)



مالچ پاشی و نهالکاری جلوی ریزگردها را نمی گیرد

عباس رنجبر در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد نهالکاری و مالچ پاشی با هدف مقابله با گرد و غبار را راهکارهایی توصیف کرد که مردم در آینده به بی اثر بودن آنها پی خواهند برد.

به گفته ویرئیس پژوهشکده هواشناسی کشور گفت: با توجه به مساحت بالای کانون ها و خشک بودن کشور، مدت کمی بعد از اجرای این راهکارها وضعیت به سابق بازمی گردد.

وی با تاکید بر یافتن راهکارهای اساسی و اجرای طرح های طولانی مدت افزود: باید مردم را آموزش داد تا جلوی تخریب محیط زیست گرفته شود اما این مساله نیز کافی نیست. (جزئیات بیشتر)


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار