هوا خوب است و یخبندانی در راه نیست
در نیمه نخست تعطیلات نوروزی، آب و هوای استان اردبیل از شرایط نسبتا مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران و استفاده از مناظر برخواردار خواهد بود و همه چیز مهیای یک سفر دل انگیز و به یاد ماندنی به سرزمین چشمه های بهشتی و آب وهوای پاکیزه کوهستانی است.
کد خبر: ۱۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ 18 March 2015

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد سامانه هوای سرد و بارش زایی که در چند روز گذشته باعث بارش برف در مناطق مختلف استان اردبیل شده بود، از عصر امروز (چهارشنبه) به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

به گزارش تابناک اردبیل، اداره کل هواشناسی استان پیش بینی کرده است که از بامداد فردا آسمان استان ابری تا نیمه ابری خواهد بود واز صبح پنج شنبه تا ظهر به تدریج آسمان استان صاف و بهاری خواهد شد.

بر اساس این گزارش از عصر فردا پنجشنبه باز هم سامانه بارش زا با دمای نسبتا بالا وارد آسمان استان خواهد شد تا در آستانه سال نو شاهد بارشهای پراکنده در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق جنوبی استان باشیم.

در صبح آخرین جمعه و آخرین روز سال 1392 شمسی ، باز هم سامانه بارش زای دیگری با دمای بالا وارد آسمان استان خواهد شد که به پیش بینی هواشناسی حرکت این سامانه بسیار سریع خواهد بود و با بجای گذاشتن بارشهای پراکنده از منطقه عبور خواهد کرد.

پیش بینی هوا در روزهای عید

بررسی نقشه های پیش یابی ماهواره ای نشان می دهد که در روزهای اول عید سامانه سردی که باعث بارش برف وایجاد یخبندان در منطقه شود وجود ندارد و بر این اساس خوشبختانه در این ایام خسارتی محصولات کشاورزی و به ویژه باغداران را تهدید نمی کند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ، در نخستین روز سال نو و شنبه اول فروردین ماه هیچگونه بارندگی در استان پیش بینی نمی شود و هوای استان کاملا بهاری خواهد بود. اما از روز دوم فروردین ماه باز هم خبرهای خوبی برای کشاورزان منطقه در راه است.

از روز یکشنبه دوم فروردین ماه سامانه بارش زایی از آسمان استان رد و منجر به بارشهای پراکنده خواهد شد.

روز دوشنبه هفته آینده و در سومین روز عید نوروز، هوای مناطق مختلف استان اردبیل صاف خوب ومطلوب خواهد بود.

اما از روز سه شنبه چهارم فروردین ماه هوای نسبتا سردی در منطقه حاکم خواهد شد و در برخی مناطق بارشهایی را خواهیم داشت.

در مجموع می توان گفت در نیمه نخست تعطیلات نوروزی، آب و هوای استان اردبیل از شرایط نسبتا مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران و استفاده از مناظر برخواردار خواهد بود و همه چیز مهیای یک سفر دل انگیز و به یاد مادنی به سرزمین چشمه های بهشتی و آب وهوای پاکیزه کوهستانی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار